Hallo, ik ben Filip uit Duitsland!

Hallo iedereen! :slight_smile:
Ik ben Filip uit Duitsland, woon in de buurt van Mainz een studeer sinds ongeveer een jaar Nederlands. Ik heb al een heleboel teksten op buurtaal gelezen en wil nu af en toe ook op dit forum meedoen. Ik ben tweetalig opgevoed (Duits en Zweeds) en spreek ernaast nog Engels en een beetje Spaans. Ik lees graag boeken (in het Nederlands heb ik bijvoorbeeld al ‘Het achterhuis’ en ‘De brief voor de koning’ gelezen), houd van wandelen en fietsen en speel ik soms piano. In de toekomst zou ik graag vertaler willen worden.

6 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom op het forum, Filip!

Je Nederlands is fantastisch, en dat na één jaar? Dan heb je echt talent.

Hoe komt het eigenlijk dat je voor een studie Nederlands gekozen hebt? Vanwege familie misschien?

Groetjes uit Aken,

Ralf

Bedankt voor het compliment, Ralf! Ik heb uiteraard meer tijd om Nederlands te leren dan iemand die elke week 40 uren moet werken. :smile: Ik heb geen Nederlandse familieleden, maar ik vind het gewoon een interessante taal.

2 „Gefällt mir“

Ha Filip, van harte welkom. Leuk dat je meedoet hier – en dat je buurtaal leest :slight_smile:

Je Nederlands is inderdaad al erg goed. Toch zijn er nog een paar kleine dingetjes, die niet helemaal kloppen. Je vindt ze als je op het pijltje naast “Sprachtipps für Filip” klikt.

Ik wens je veel plezier hier!

Groetjes,
Alex

[details=Sprachtipps für Filip][quote=“lFilip, post:1, topic:1249”]
Ik ben Filip uit Duitsland, woon in de buurt van Mainz en studeer sinds ongeveer een jaar Nederlands. … Ik ben tweetalig opgevoed (Duits en Zweeds) en spreek daarnaast nog Engels en een beetje Spaans. Ik lees graag boeken …, houd van wandelen en fietsen en speel ik soms piano.
[/quote][/details]

Ha, Filip!

Kennen wij elkaar niet al van de intensieve cursus Nederlands in Germersheim? :slight_smile: In ieder geval van harte welkom op het forum, en veel plezier! Het is hier erg gezellig.

Groetjes,

Maartje

1 „Gefällt mir“

Ja, dat ben ik. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Super, wat goed dat je er bent. Je Nederlands is al enorm vooruitgegaan, ik ben echt onder de indruk!

2 „Gefällt mir“