Hallo en goedenavond

Guten Abend zusammen,
ich bin Ida und freue mich, dass ich dieses Forum gefunden habe. Ich lerne gerade Niederländisch, tue mich aber noch etwas schwer mit dem (vor)lesen und sprechen. Daher freue ich mich, hier ganz viele Erfahrungen zu sammeln :-).

Und um gleich mal zu üben:

Goedenavond,
ik ben Ida en ik kom uit Duitsland. Ik ben Nederlands an het leren, maar ik vind het nog moelijk te lezen en te spreken. Daroom vind ik het erg heel leuk, hier een mogeligheid te hebben, Nederlands te lezen en te schrijven.

Groetjes,
Ida

11 „Gefällt mir“

Hoi Ida,

Welkom op het forum. Te lezen is hier echt heel veel. Je schrijft al best goed Nederlands, maar als je het leuk vindt om verbeterd te worden, dan kun je dat het beste even aangeven.

Veel plezier hier,
Groeten uit Delft,
Peter

2 „Gefällt mir“

Hoi Ida,

Zoals @Peter1 al zei, je schrijft al behoorlijk goed Nederlands!
Hoe lang leer je al deze mooie taal en op welke manier? Volg je een cursus?
Ben je ook vaker in NL?

Ga maar lekker rondneuzen hier. Hier vind je leuke taalspelletjes, een oefenhoekje en een heleboel goede tips om de taal onder de knie te krijgen.

Groetjes uit Düsseldorf,
Rike

3 „Gefällt mir“

Hallo Ida,
Ook van mij nog even: hartelijk welkom op het forum.

Fijn dat je meteen in het Nederlands probeert te schrijven. :+1:

Hier is nog een nuttige pagina om het Nederlands „onder de knie te krijgen“. (in den Griff zu bekommen)

Ik wens jou in ieder geval veel plezier.

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Ida, hartstikke leuk dat je je voorstelt.

Hartelijke groeten uit Aken, Ralf

Bedankt voor jullie vriendelijke antwoorden.

Ik zou het heel leuk vinden, om verbeterd te worden. Ik leer Nederlands in een cursus op de volksuniversiteit. Onze docent is een wasechte Nederlander. Zegt je dat zo?

Ik ga vaak naar NL om de fietsen en boodschappen te doen. Ik woon in de buurt van de grens.

5 „Gefällt mir“

een rasechte Nederlander
past beter. :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Ida,
Wat leuk dat je Nederlands leert! Hoe lang al? Je schrijft prima zinnen.

Als je wilt, geef ik je feedback. Je schreef „an het leren“, dat is „aan het leren“, (Obwohl es in vielen Regionen eher als „an“ ausgesprochen wird, wenn kein ABN gesprochen wird).
„mogeligheid“ > "mogelijkheid. (-lich = -lijk ; -ig = -ig)

Wat gebruik je om Nederlands te leren?

Groeten, Jörn

2 „Gefällt mir“

Hallo Ida

Je doet het prima, Nederlands is niet makkelijk.Compliment.
Het ‚waschecht‘ is Duits, wij zeggen rasecht(e).
Ligt dus heel dicht bij elkaar.

Groeten Cornelis