Hallo allemaal, ik ben Brigitte

Hallo zusammen,
ich bin Brigitte, wohne in Braunschweig und versuche seit ca. 2 Jahren Niederländisch zu lernen – dies am meisten online. Urspünglich komme ich aus Frankreich, bin aber schon ca. 30 Jahre in D. Ich habe schon immer Sprachen geliebt. Den Hinweis auf die Seite NLGS habe ich über den Blog von Alex bekommen. Das Forum hier scheint mir, sehr nett zu sein, bin z.B. von euren Limericks sehr beeindruckt.

Ik probeer in Nederlands:
Hallo allemaal,
ik ben Brigitte en woon in Braunschweig (Duitsland). Ik leer Nederlands al twee jaar met Duolingo en will nu met echte mensen Nederlands praten. Ik wil het probeeren.
Mijn moedertaal is Frans. Mischien wil er iemand Frans leren en met me Nederlands praten (Tandemunterricht)??

8 „Gefällt mir“

Bonjour Brigitte,

Leuk eens een andere nationaliteit hier op het forum te zien. Toen ik je naam zag, dacht ik gelijk aan La douce France en je naamgenote met achternaam Bardot.
Je vous souhaite bonne chance.
Salut,

Hans

2 „Gefällt mir“

Goedenavond Hans,
dank je wel!

Heisst „Haagsehans“, dass du aus den Haag kommst?

Liebe Grüße,
Bri

Hoi Brigitte,

Welkom op het forum. Ik ben hier ook nog niet zo lang.
Ik heb zowel Nederlands als Frans op school geleerd, maar ik vind Nederlands gemakkelijker :smiley:
Ik leer ook met Duolingo en probeer beide talen te verbeteren.

Groetjes, veel succes en veel plezier,
Anna

2 „Gefällt mir“

Inderdaad Brigitte, maar woon al bijna 50 jaar in Beieren sinds ik klaar was met mijn studie in NL.
De ooievaar is het stadswapen van mijn geliefde Den Haag.

3 „Gefällt mir“

Bienvenue! Et beaucoup de plaisir sur ce forum.

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Brigitte!

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Hoi Anna,
dank je wel voor je liefe bericht.
Heb je in een Duitse school Nederlands geleert? is het mogelik? Heb je in de buurt van de Nederlandse grens gewont?

Ich wünsche dir einen guten Rutsch - weiß überhaupt nicht, ob man das auf NL sagt, auf Französich gibt es z.B. keinen entsprechenden Ausdruck.

Herzliche Grüße, Brigitte

1 „Gefällt mir“

dank je wel voor je lieve bericht.
Heb je op een Duitse school Nederlands geleerd? is dat mogelijk? Heb je in de buurt van de Nederlandse grens gewoond?

1 „Gefällt mir“

Hoi Brigitte,
ja, ik ging naar een school vlakbij de grens (aan de Nederrijn) en er kon ik Nederlands als vreemde taal kiezen.
Anders denk ik niet, dat het op Duitse schoolen vaak wordt aangeboden.

Ik wens je een gelukkig nieuw jaar :slight_smile:
Of de Nederlanders er een term voor hebben weet ik ook niet, maar dank je wel :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Merci beaucoup, Chris!
Ik wens je een gelukkig nieuw jaar 2021!

1 „Gefällt mir“

Hoi Ralf, dank je wel.
ik heb heb nu op de kaart gekeken waar Aken ligt.
Hartelijke groeten naar de Elbe een gelukkig nieuwjaar!
Brigitte

Danke je wel, Anna.
Ik wens ook je een gelukkig nieuwjaar 2021!
Dat is een geluk om vlakbij de grens te wonen en Nederlands en al als kind Nederlands te leren. Ik moet nu mijn best doen om de tal te leren.
Hartelijke groeten,
Brigitte

1 „Gefällt mir“

Ook van mij van harte welkom op het forum en ik wens je veel plezier.
Groetjes Franzing

Aken

Toen ik voor het eerst „Aken“ las, dacht ik ook aan de (mij bekende) kleine stad aan de Elbe, maar Ralf woont in „Aachen“ (in het Nederlands „Aken“)

1 „Gefällt mir“

Hoi Franzing,
dank je wel.
Ik weet nu, waar Aken ligt :smile:
Gelukkig nieuw jaar + hartelijke groeten!
Brigitte