Hallo allemaal, ich heiße Leo,

bin ganz neu im Forum und fast genauso neu beim Niederländisch lernen.
Ich komme ursprünglich (lang ists her …) von der Grenze Niedersachsen - Overijssel. Ich schäme mich oft, wenn ich höre, wie gut viele Niederländer Deutsch sprechen - und ich beherrsche nicht mal die Niederländisch-Basics. Aber da arbeite ich jetzt dran … Ich besuche gelegentlich die alte Heimat, nie ohne die Niederlande zu besuchen, und öfters bin ich auch länger „met de fiets“ quer durch die Niederlande unterwegs.
Ik kijk er naar uit om af en toe met je te chatten!

13 „Gefällt mir“

Hallo Leo,
Van harte welkom op het Forum. Leuk dat je jezelf zo voorstelt. Op het forum is met de zoekfunctie heel veel interessants te vinden. Maar pas op… het kan verslavend zijn :blush:

Groeten ui Delft,
Peter

3 „Gefällt mir“

Hoi Peter,
hartelijk dank voor de vriendelijke begroeting!
Dat met de „verslavend“ heb ik al gemerkt … :grin:
Groeten uit Braunschweig
Kay

1 „Gefällt mir“

Leo, Kay ?

2 „Gefällt mir“

ja …? (Nu ben ik maar heel nieuwsgierig!)

Wij zijn nieuwsgierig welke naam nu de juiste is !

2 „Gefällt mir“

Ha Leo, of beter gezegd Kay :wink:

We „kennen“ elkaar via de buurtaal-nieuwsbrief. Wat leuk dat je nu ook hier op het forum meedoet.

Hartstikke leuk dat je graag in Nederland bent, en mijn oude „Heimat“ met de fiets verkent (erkundest)

Ich hoffe, es war okay dass ich das jetzt einfach mal so auf Niederländisch geschrieben habe. Wenn du etwas nicht verstehst, sag einfach Bescheid, okay?

Groetjes van
Alex

2 „Gefällt mir“

Hoi Kay,

Ook namens mij van harte welkom op het forum!

Hartelijke groeten van een Nederlander uit Aken,

Ralf