Groeten uit Bielefeld

Hoi ik ben Gertrud, Ik woon in Bielefeld NRW in Duitsland, maar ik ben geboren en opgegroeid in Bentheim in de buurt van de Nederlandse grens. Toen ik kind was heb ik vaak en uitstapje naar Nederland gemaakt. Nu ben 69 jaar oud, gepensioneert en geinteresseert in talen en andere culturen. Ik heb een cursus NL-ganz schnell gevolgt bij ralf en ik vind het heel goed om te leren.
Mijn hobbies zijn wandelen in het Teutoburger Wald, fietsen, sporten, tuinieren, koken en bakken, lezen, naar muziek luistern etc. Elke dag is veel te kort.

9 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom op dit forum, Gertrud. Ik wens je veel plezier hier en interessante, leerzame contacten.

Dat ken ik heel goed. :laughing:

Groetjes,
Helga uit Apeldoorn

1 „Gefällt mir“

Dank je wel en grootjes

Hé Gertrud,

Wat leuk dat je je hier even voorstelt! :blush: Van harte welkom op het forum en veel plezier hier.

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

Hallo Gertrud,

wat leuk dat je er nu ook bent!

Ik ben over het woord „Bentheim“ gestruikelt en dan over jou jaar (jaargang?): ik kom uit Nordhorn en ben de laatste twee jaren in Bentheim op school gegangen (eindexamen 1973). So een keer / jaar bezoek ik de mooie Grafschaft …

Het beste! Kay (nu uit Braunschweig)

1 „Gefällt mir“

Hallo Kay,
leuk dat je Bentheim kent. Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, omdat mijn broers en sussen ook ergens anders wonen. Ik ben al in 1969 verhuist om verpleegkunde te leren. Maar mijn broer woont in Nordhorn, dus kom ik toch naar de Grafschaft Bentheim.
Groetjes,
Gertrud

1 „Gefällt mir“