Google Playstore (Android) -- D of NL kiezen?

Hoi,

ik wilde net de gezinsbibliotheek in de Google Playstore activeren, maar mocht niet omdat mijn land (nog) op Duitsland is ingesteld. Wat raar. Nu moet ik een keuze maken of ik dit in NL wil veranderen, maar ik vrees dat ik dan niet de juiste inhoud van apps kan zien!?

Wat zijn jullie ervaringen? Welk land kies jij voor de “beste” of meest belangrijke inhoud?

Ik gebruik een app, die allen in Duitsland beschikbaar is (satellite telefoon). Die wil ik eigenlijk niet moeten missen…

Hoi Peter,

Geen idee wat je met een satellite telefoon bedoelt, echter kan ik in Duitsland sommige apps uit Nederland ook niet downloaden, maar niet omdat ik in Duits of Nederlands ingesteld heb.
Dat ligt aan de provider waar ik me op dat moment ingelogd heb.
Bijvoorbeeld heb ik tijdens een bezoek in Nederland een leuk spelletje van de NPO-omroep gedownload en bij thuiskomst werkte het helaas niet meer.

1 „Gefällt mir“

Bedankt Hans. Satellite is een telefonie app, die je kosteloos kunt verkrijgen, waarmee je van je mobiel zonder SIM-card, alleen met dataverbinding, maar met een Duitse (ook kosteloos verkrijgbare mobiel) nummer 100 minuten / maand kosteloos kunt bellen naar rond 50 landen. Dus wel interessant volgens mij. Een flatrate voor bellen in die landen is voor 5 Euro / maand (altijd op te zeggen) ook te koop.

Voorwaarden: een adres in Duitsland.

Nadeel van die innovatieve oplossing. Het werkt niet altijd! :frowning: Maar omdat het kosteloos is, gebruik ik het toch soms en over de laatste maanden (die service is nog redelijk nieuw) is de bereikbaarheid in het geheel beter geworden.


Het kan goed zijn dat mogelijk de ingelogde provider bepaald wat beschikbaar is. Of mogelijk ook de landesinstelling. Dit is bij mij nog Duitsland, omdat ik geen NL credit card heb ik dit niet NL kon kiezen. Achteraf bleek dit goed te zijn, omdat ik dan met een adres aan te geven in Duitsland wel satellite kon bestellen. We zullen dus nu proberen de gezinsbibliotheek te activeren, zodra we weer een keer in Duitsland zijn.

Tussenoplossing was de mijn account tijdelijk ook als tweede account op de mobieltjes van mijn gezin te activeren en de gewenste apps te installeren en achteraf mijn account daar weer te verwijderen. Voor de andere voordelen van de gezinsbib te kunnen genieten moeten we even nog wachten tot dat we die hopelijk aan het werken kunnen krijgen.