Goedenavond

Ik ben Dieter en wordt in vier maanden rentenier. @alex, een verbinding met Vlaanderen is het resultaat van mijn werk. Ik ben vaak in Belgie geweest en ik houd van Antwerpen. Maar mijn Nederlands is niet so goed. Eigentlich habe ich auf der Volkshochschule Niederländisch gelernt, um Texte lesen zu können und um in Antwerpen “een Bolleke Koninck” zu bestellen.
Dat was het… Dieter :grinning:

7 „Gefällt mir“

Hoi Dieter,

ich denke, dass Du hier richtig bist und mit ein wenig Übung gehen dann noch Palm, Omer, Grimbergen, Leffe, Duvel, Bootje Bier … :slight_smile:

Groetjes
Gerd

1 „Gefällt mir“

Hallo Dieter,

schön, dass du hier bist. Und beim Üben der Bierbestellung mache ich gerne mit. :beer:

Groetjes,
Saylana

1 „Gefällt mir“

Goedenavond Dieter, leuk dat je meedoet!

Wat leuk dat je over vier maanden met pensioen gaat. Heb je al plannen om al die vrije tijd mee te vullen? :wink:

We hebben hier in ieder geval nog een aantal andere :older_man: :older_woman: op het forum. @Scoach bijvoorbeeld, @Annemarie, @Haagsehans, @Ludo en @jvandenheuvel. En er zijn ook mensen uit Vlaanderen. @Jolien komt uit de buurt van Antwerpen.

Belgisch bier kunnen bestellen vind ik overigens een hele goede reden om Nederlands te leren :wink:

@Gerd, @Saylana: Ich glaube, wir sollten ein Bier-Thema starten :wink:

1 „Gefällt mir“

Das könnte meine Leberwerte negativ beeinträchtigen… :yum:

Ach wat … :beers: :wink:

Gert,
te laat. Ik ben nu een deel van de Belgische Biercultuur.:joy:

Bersalis sourblond, kamil, Antigoon Dubble Blond, Fientje, Slurfke, Duchess de Bourgogne, Dronkenput, t´Pakhuis, St. Bernardus Abt. 12…
He, Bier als Thema in diesem Forum… Dat heeft wat!!!

Dieter

4 „Gefällt mir“

@Dieter, @Gerd, ihr könnt gerne einen Bier-Thread starten wenn ihr wollt :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Wir hatten gerade am Wochenende in Antwerpen ein update an belgischem Bier erfahren.
Einmal im Bierkeller sich einschließen lassen… :beer: :beers:
Ich denk mir mal einen kleinen Text für ein Thema aus, einverstanden?

2 „Gefällt mir“

Hoi @Dieter , van harte welkom op het forum.

Mag (=darf) ik je direct al wat taaltips geven?

[details=Taaltips][quote=“Dieter, post:1, topic:830”]
Ik ben Dieter en (wordt) word (in) over vier maanden rentenier (of: ik ga over vier maanden met pensioen). @alex, een verbinding met Vlaanderen is het resultaat van mijn werk. Ik ben vaak in (Belgie) België geweest en ik houd van Antwerpen. Maar mijn Nederlands is niet (so) zo goed.
[/quote]
[/details]

Leuk ook dat je over bier begint. Ik stel voor dat we een thread over bier beginnen. We hebben ook al een voetbalthread, dus dat past wel :smiley: Ik doe het morgen wel even, maar jullie mogen me graag voor zijn!
Groeten uit Aken,
Ralf

Hallo Dieter,
Hartelijk welkom op het forum en heel veel plezier hier. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ik had de beide heren al voorgesteld dat zij het doen (zie hierboven) :wink:

Hoi Dieter, ich habe die Betreffzeile deiner Vorstellung kurz angepasst: “Guten Abend” heißt auf Niederländisch nämlich goedenavond met einem “oe”. Das doppelte “o”, das du geschrieben hast, ist Englisch :wink:

Siehe auch:

Welkom Dieter,
Sinds kort rentenier
let maar op: je gaat tijd te kort komen
met weinig tijd voor het drinken van bier
ach, schrijf er maar over hier
en laat ons lekker over Belgische bieren dromen.

2 „Gefällt mir“

Gerd,
we waren een week eerder in Antwerpen.
Goed idee. Ingesloten in de Pelgrom kelder. Kent je deze kelder??
Tekst? Komaan! “Hau rein!”

1 „Gefällt mir“

@alex, dat weet ik wel. Maar de fingers zijn soms sneller dan het brein… ;-))

1 „Gefällt mir“

@Dieter Nee, helaas nog niet, maar de beelden op de website van pelgrom inspireren mij…
Wacht efkes. :beer:

1 „Gefällt mir“

Welkom @Dieter,
Leuk dat je hier meedoet :wave:

Wat het bier betreft…daar kan ik niet meedoen haha, ik drink liever een wijntje :wink:

Veel plezier hier op dit mooie forum!!

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Word jij echt rentenier, Dieter? In mijn Nederlands is een rentenier iemand die een zo groot vermogen heeft dat hij van de rente (Zins) en het dividend leven kan. Of het in België misschien iets anders betekent weet ik niet. Maar zoals Alex al discreet veronderstelde: je gaat waarschijnlijk met pensioen, je wordt Rentner. Dat ben ik ook: een heerlijk manier van zijn.

2 „Gefällt mir“