Goedemiddag, ik wil mij even voorstellen (Axel)

Ik ben Axel uit Stemwede in Duitsland. Ik ben zesenveertig jaar oud. We hebben een oude plattbodem sinds 2021. Het bootje is geplaatst in Heeg/Friesland. De naam van de boot is „Leeuw“. Ik ben heel vaak in Nederland. Ik vind Friesland en het Ijsselmeer met de steden en de dorpen heel mooi. Ik wil meer begrijpen van Nederlands. Ik wil ook Bier en Burger bestellen in het restaurant. Maar Nederlands is erg moeilijk voor mij.

8 „Gefällt mir“

Hoi Axel, welkom hier! Leuk dat je je even voorstelt. Je Nederlands klinkt al best goed, joh :slight_smile:

Een eigen bootje in Friesland. Heerlijk lijkt me dat. Er zijn hier volgens mij best veel mensen die ook graag varen in Nederland.

PS: Zögere bitte nicht, Fragen zu stellen und dich an bestehenden Gesprächsfäden zu beteiligen. Wir helfen dir gerne!

Hoi Alex, hartelijk dank voor de antwoord. Ja, het is druk op het water van Hegermeer en Fluessen in de zomer.

1 „Gefällt mir“

Dieser Text war der erste den ich jemals auf Niederländisch versucht habe. Es ist schwer weil ganz viel fehlt. Vom Satzbau bis zu Vokabeln und verschiedenen Zeiten…

1 „Gefällt mir“

Dat begrijp ik heel goed, Axel. Umso mutiger, dass du dich einfachst traust und (offensichtlich) nicht so doll Angst hast, Fehler zu machen :wink:

Unser Admin @ralf hat einen niedrigschwelligen (online) Sprachkurs mit den Basics. Wäre der eventuell interessant für dich?

1 „Gefällt mir“

Hoi Axel,

Welkom op dit forum.
Ik vind het geweldig dat je in het Nederlands heeft geschreven. Kijk naar wat je al kunt. Om iets nieuws te leren, ben je hier aan het juiste „adres“.

Groetjes Freyja

2 „Gefällt mir“

ja, er wäre interessant falls ich da nicht komplett überfordert bin. Ich hab das bei Ralf mal angefragt

1 „Gefällt mir“

Hoi Freyja, hartelijk dank voor de woordjes.

Bist du mit Sicherheit nicht. Vor ein paar Jahren habe ich mich genau so insuffizient im Niederländischen gefühlt wie du jetzt. Ein paar Stunden bei Ralf (allerdings in meinem Fall „live“ und dann in der VHS) lassen dieses Gefühl bald in den Hintergrund treten :+1::netherlands:

1 „Gefällt mir“

Danke, ich hoffe dass es sich ein wenig entspannt und ich auch was davon kapiere und umsetzen kann…

Hoi Axel,

Van harte welkom hier op het forum! En: goed gedaan, je tekst :blush:

Wat de grammatica en spelling betreft, heb ik hier een paar kleine tips voor je:

  • plattbodem → platbodem
  • Ijsselmeer → IJsselmeer
  • … van Nederlands. → …van het Nederlands
  • Ik wil ook Bier en Burger … → bier en burgers

Ga zo door, succes!

Een fijn weekend, groetjes,

Ralf

1 „Gefällt mir“