Gezocht: woonruimte

Ik weet niet zeker of dit is toegestaan. Als het niet toegestaan is, excuses hiervoor. Dan verwijder ik het natuurlijk.

Ik heb opeens een baan in Duitsland en ik moet nu snel (echt HEEL snel) verhuizen. Kent iemand iemand die een gemeubileerde kamer verhuurt? Of heeft iemand anders een gouden tip? In eerste instantie is een tijdelijke kamer ook prima, zodat ik daarna rustig verder kan zoeken.

Ik ken natuurlijk de WG-sites, maar ik probeer het ook op deze manier, omdat het nogal dringend is.

Als iemand details wil weten, kan je me een berichtje sturen. :smiley:

7 „Gefällt mir“

Heb je al op eBay Kleinanzeigen gekeken?

eBay-Immobilien

2 „Gefällt mir“

Kijk ook https://www.meinestadt.de > immobilien
Momenteel 104 appartamenten met 1 kamer

Gratuliere :exclamation:

2 „Gefällt mir“

Ik ben erg blij voor je, Laila, dat je een baan hebt gevonden. En: opwinding maakt er een deel van uit. Is heel normaal. Iedereen zal blij zijn met je Duitse taalvaardigheid. Ik duim voor je dat je vast (Ich drücke dir die Daumen!) een tijdelike kamer zal vinden. :bangbang:️:four_leaf_clover::blush:

1 „Gefällt mir“

Helaas zijn gemeubileerde kamers moeilijk verkrijgbaar, Laila. Je kann via EBay „Zimmersuche“ kiezen. Meubels moet je vast zelf meenemen. Misschien kann je ook hier neuzen: 1-Zimmer-Wohnung

Succes -en nog gefeliciTAART! :birthday:

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Vielleicht guckst Du auch bei airbnb .
Da werden in Halle Zimmer ab ca. 15 Euro pro Nacht angeboten.
Du musst Dich allerdings durch die Belegungskalender durchwühlen und eventuell Kontakt mit den jeweiligen Vermietern aufnehmen, ob sie an einer längeren Vermietung (mehr als ein paar Tage) interessiert sind.

Glückwunsch zur neuen Stelle und viel Erfolg!

3 „Gefällt mir“

@Laila

Vielleicht hilft auch ne Monteurunterkunft? Ich hab diese Seite noch gefunden: Monteurzimmer

1 „Gefällt mir“

Vielen Dank für eure Tipps. Diese Hilfe weiß ich sehr zu schätzen. :smiley:

3 „Gefällt mir“

Omdat jullie me zo helpen, moet ik jullie natuurlijk wel op de hoogte houden.
Goed nieuws: ik heb een kamer gevonden!
Hartelijk DANK DANK DANK voor jullie felicitaties, tips en mentale ondersteuning.

7 „Gefällt mir“

Dat is geweldig dat het voor het eerst zo snel werkte met een eerste kamer. We sturen je alle positieve energie voor het verder zoeken naar een appartement. En: een goede begin van je nieuwe baan! :four_leaf_clover::rainbow::tulip::tulip::tulip::tulip::tulip:

2 „Gefällt mir“

Hoi Laila,

Gefeliciteerd met je baan! Spannende tijden - en heel goed voor je Duits natuurlijk;)

1 „Gefällt mir“