George Kooymans (77) van Golden Earring overleden

Heel triest nieuws uit Den Haag. Golden Earing was mijn band van de jeugd.Rust in vrede George Kooymans.

2 „Gefällt mir“

Ik ben nu 76 en heb als Hagenees (Hagenaar) de hele ontwikkeling van nabij meegemaakt.
Toen ze nog Tornado’s heetten, speelden ze eens op één van onze schoolfeestavonden.
Na hun eerste hit „Please go“ met zanger Frans Krassenburg en drummer Jaap Eggermont waren we vaak bij optredens van de Golden Earrings in Scheveningen en omgeving.
George en Rinus waren echter de kern van de band, die besloten dat Barry Hay de betere zanger was en dat vonden de meiden natuurlijk niet zo leuk. Ze waren verliefd op Frans. Vanaf 1969 gingen ze als Golden Earring verder met Cesar Zuiderwijk als drummer. In Duitsland werden ze pas goed bekend met hun wereldhit Radar Love.

2 „Gefällt mir“

Ik ben opgegroeid in Wuppertal, waar je televisie Nederland 1 en Nederland 2 en later ook Nederland 3 kon ontvangen met een kamerantenne. Nederlandse radio was overal te ontvangen. Je bent gewoon opgegroeid met Hilversum 3, Felix Meurders, Ferry Maat, de Soulshow op 3, AVRO Toppop met Ad Visser en Herman Kuiphof en wat er verder nog zoal was. Natuurlijk hoorde Golden Earring daar ook bij. Het was een geweldige tijd.