Ik heb nieuwe wegen gezocht om de Nederlandse taal in mijn dagelijks leven te integreren. Een week geleden heb ik de iPhone-taal gewijzigd: nu praat mijn iPhone Nederlands met mee.
Probeer het uit. Dat is een gemakkelijke weg nieuwe Nederlandse woordjes dagelijks te gebruiken.
Je ‘TomTom’ (is in Nederland een gebruikelijk woord voor autonavigatiesystemen, want een Nederlands merk) kun je ook Nederlands met je laten praten: neem de derde straat rechts, dan over de rotonde, let op drempel!"
En er zijn zelfs vaak diverse dialecten/accenten/stemmen van bekende Nederlanders te verkrijgen, Johan Cruyff bijvoorbeeld. Erg vermakelijk, en leerzaam dus.
Ik wilde net een nieuwe topic openen maar zag dan deze.
Ik heb nog een tip voor jullie. Ik vind het altijd handig om dingen die ik dagelijks gebruik in een voor mij vreemde taal te zetten. Dat kan bijvoorbeeld het mobieltje, de webbrowser of het forum zijn. (zoals hier ook werd beschreven met het voorbeeld van een mobieltje…)
Wat ik nu heb gedaan is het volgende (media omschakelen naar de vreemde taal):
Ik heb het forum net op nl omgeschakeld. Als jullie daar ook zin in hebben:
Ik heb ook een tijd geleden mijn Google naar Nederlands geschakeld, sinds ik dit gedaan heb krijg ik bijvoorbeeld Nederlandse Wikipedia zoekuitslagen wat heel mooi ist!
Ook heb ik bij mijn mobiel de talen Duits, Engels en Nederlands gekozen voor de T9 suggesties.