Geen bijzondere app, maar ik gebruik mijn iPhone in het Nederlands

Ik heb nieuwe wegen gezocht om de Nederlandse taal in mijn dagelijks leven te integreren. Een week geleden heb ik de iPhone-taal gewijzigd: nu praat mijn iPhone Nederlands met mee. :slight_smile:

Probeer het uit. Dat is een gemakkelijke weg nieuwe Nederlandse woordjes dagelijks te gebruiken.

3 „Gefällt mir“

Ook nog een paar schermfoto’s:

5 „Gefällt mir“

Een leuk idee! :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Slim dat je dat gedaan hebt Daniel :thumbsup:

Ik heb op mijn telefoon ook al heel lang Nederlands als taal ingesteld (ook al hoef ik de taal natuurlijk niet meer te leren … :wink:

1 „Gefällt mir“

Misschien ook een idee voor @Manfred @Christian @chris @Christopher @Katrin @Carmen ?

1 „Gefällt mir“

Je ‘TomTom’ (is in Nederland een gebruikelijk woord voor autonavigatiesystemen, want een Nederlands merk) kun je ook Nederlands met je laten praten: neem de derde straat rechts, dan over de rotonde, let op drempel!" :smiley:
En er zijn zelfs vaak diverse dialecten/accenten/stemmen van bekende Nederlanders te verkrijgen, Johan Cruyff bijvoorbeeld. Erg vermakelijk, en leerzaam dus.

3 „Gefällt mir“

Ik wilde net een nieuwe topic openen maar zag dan deze.

Ik heb nog een tip voor jullie. Ik vind het altijd handig om dingen die ik dagelijks gebruik in een voor mij vreemde taal te zetten. Dat kan bijvoorbeeld het mobieltje, de webbrowser of het forum zijn. (zoals hier ook werd beschreven met het voorbeeld van een mobieltje…)

Wat ik nu heb gedaan is het volgende (media omschakelen naar de vreemde taal):

Ik heb het forum net op nl omgeschakeld. Als jullie daar ook zin in hebben:

Nederlands: Einstellungen > Oberfläche > Oberflächensprache > nl

Duits: Voorkeuren > Interface > Taal van interface > de

Groetjes,
Jessi

2 „Gefällt mir“

Man kann die Sprache des Forums in der Tat ändern, wenn man möchte. Ein guter Hinweis, Jessi!

[details=Sprachtipp für @GoodbyeRoutine ][quote]
Ik wilde net een nieuwe topic openen maar zag toen deze.
[/quote][/details]

2 „Gefällt mir“

Dit is een goede tip!

Ik heb ook een tijd geleden mijn Google naar Nederlands geschakeld, sinds ik dit gedaan heb krijg ik bijvoorbeeld Nederlandse Wikipedia zoekuitslagen wat heel mooi ist!

Ook heb ik bij mijn mobiel de talen Duits, Engels en Nederlands gekozen voor de T9 suggesties.

Groetjes.

5 „Gefällt mir“

Dat is inderdaad een slim idee, @Rustaaagh. Ga ik ook doen :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Dat is een heel goed idee.
Mijn Navi zegt me in het Nederlands de weg. :sunglasses:

2 „Gefällt mir“

Ik heb Nederlands Wikipedia bij mijn favoriet zoekinstellingen gevoegd en kun ook kiezen, als ik iets zoek.

3 „Gefällt mir“

Dann spricht es die deutschen Orts- und Straßennamen bestimmt ganz komisch aus :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik heb het zonder de straatnaam ingesteld, dat vind ik - ook in het Duits - lastig. (Ik bedoel nervig, lästig, anstrengend… ) Is lastig juist?

1 „Gefällt mir“

Hoi Beatrice,

lastig heißt: schwierig, anstrengend im Sinne von: schwierig zu machen.

Das deutsche lästig im Sinne von nervig heißt auf Niederländisch vervelend oder irritant.

2 „Gefällt mir“

Maar jij heb gelijk, Duitse Navi met Nederlandse wegen namen zoals ook vice versa is er heel moeilijk naar to luistern.

1 „Gefällt mir“