Fotothread: Tiere und Natur

Zonsondergang aan het strand van Texel

15 „Gefällt mir“

Mooie foto’s Ralf. Vanaf welke locatie heb je ze gemaakt?

Hallo Emilian,
Die heb ik aan het strand van De Koog gemaakt.

1 „Gefällt mir“

Deze foto heb ik vanaf het balkon gemaakt. De kastanjebomen bloeien nog steeds. Het trottoir onder de bomen wordt regelmatig gereinigt van de afgevallene bloei en toch is het trottoir na een dag weer roze.

8 „Gefällt mir“

Stoooop, wer kann hier mal ein Veto einlegen, dass nicht laufend schöne Ferienbilder gepostet werden? Da kriegt man ja nur noch Fernweh und zählt die Tage bis zum Urlaub… :wink:
.
.
.

Ich versuch’ hier schon “ewig” auch mal ein paar Tiere gescheit auf’s Bild zu bekommen, aber die sind ja recht scheu und haben eigentlich nie Lust auf eine Fotosession. :open_mouth:

Unglaublich, aber dieses Frühjahr ist mir zum ersten Mal in meinem Leben aufgefallen, dass im Frühjahr die ganzen Tiere ihren Nachwuchs bekommen. Kälbchen, Schäfchen in allen Farben, Entennachwuchs und auch die Schwäne wollen für ihre Nachkommenschaft sorgen. Da die direkt die Flucht ergreifen, wenn ein Mensch etwas näher kommt, hab’ ich noch nicht so richtig ein Bild hinbekommen, aber kurz mit dem Handy war ich die Tage doch noch gerade schnell genug, um ein bisschen die aufgeregte Mama mit ihren Kleinen wegschwimmen zu sehen. Hätte die Schwanenmama nicht so aufgeregt gefaucht, hätte ich die sowieso nicht im grünen Dickicht am Rand bemerkt. Manchmal ist es halt besser, den Mund zu halten… :slight_smile:

11 „Gefällt mir“

Da hast du noch Glück gehabt, denn Schwäne können unheimlich agressiv werden und angreifen um ihr Nest oder die Brut zu verteidigen.

4 „Gefällt mir“

Da kann ich Dirk nur zustimmen: Sei froh, dass Du nicht weglaufen musstest. :upside_down_face:

5 „Gefällt mir“

Varen noorden langs Texel en het kleine zanden eilandje van de zeehonden en zeevogels naar Vlieland is altijd spannend. Deze doorgang is Molengat genoemed. Daar kun je bewonderen een geweldig avondje als in je foto’s, ook een verschrikeleke zee tijdens een slecht weer. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Peter. Dit is te puur om een kommentaar te doen. Gefeliciteerd!

Dit is een andere realiteit: kamelen door de woestijn: Westerse Sahara.

Peter heeft gelijk. Meestal hebben alle dieren hun kleintjes tijdens de voorjaar.

7 „Gefällt mir“
taaltip

@estarling
Meestaal --> meestal

1 „Gefällt mir“

Hoi Dirk. Ik weet alleen de kastanjebomen met witte bloemen en die kastanje zijn niet eetbaar. Maar zijn er ook eetbare kastanjes, dat iedereen al weet. Toch zijn deze bomen echt reuzachtig.
Ik heb het gevoel dat je een bioloog bent. Ben je ook bij de Zaadbank op eiland Spitsbergen geweest toen je daar op vakantie ook was? Ik heb er niet lang geleden een verhaaltje over gelezen.
Die tekst was vrij interessant, maar een beetje zorgmakend, als je aan de toekomst denkt.

1 „Gefällt mir“

Hallo Emilian,
deze bomen heb ik uit een esthetisch oogmerk gefotografeerd. De kastanjes van deze bomen zijn niet eetbaar. Ik ben palaeontoloog/geoloog (ik heb tenminste deze vakken tot mijn diploma gestudeerd). Maar ik heb geen baantje gevonden omdat ik al boven de 35 (!) was. Laat met studeren begonnen. Ik heb spannende verhalen over de Zaadbank op Spitsbergen gehoord maar ik ben daar niet geweest. Het is een zeer interessant project. Dit kan misschien eens in toekomst de redding van de mensheid zijn.

5 „Gefällt mir“

Dirk, ik denk dat je goede lezingen kunt geven (Vorträge halten) bv. in de volksuniversiteit. Daar ben je nog steeds jong genoeg voor. :blush::+1:

3 „Gefällt mir“

Nou, wat jammer dat je geen baan vond. Maar boven 35 dit is ook echt oud… :wink:

Vraag eens de kinderen wat ze over iemand vertellen, die al zooooo oud is – zeker meer dan 20 jaar. :open_mouth:

Ik ben trouwens ook al moe en dat mag ook, omdat ik volgens de kinderen al stokoud ben. :thinking:

9 „Gefällt mir“

Een echte visuele rapsodie in paars. Mooi gedaan, Peter.

1 „Gefällt mir“

@estarling Bedankt Emilian!

Een ruim half jaartje geleden vroeg iemand naar mijn camera. Met mijn mobieltje (S7) kan men prima foto’s maken! :smiley: Maar natuurlijk is men een stuk beperkt, vooral wat de brandpuntafstand betreft. Ik heb me nu na heel veel jaren zonder een echte fototoestel weer één camera en twee lenzen gekocht. Die paarse avond had ik een beetje met mijn nieuwe groothoeklens gespeld. De lens vind ik geweldig – mooie perspectieven zijn er ermee mogelijk. Ik wilde oorspronkelijk een nieuwe compact camera kopen, maar die is nog steeds niet beschikbaar. Uiteindelijk dacht ik dat de maatverschil ook niet zo belangrijk is in vergelijking met een kleine camera met wisselbare lenzen. Dus heb ik tweedehands een Fuji XT en twee lenzen (18-55mm, 14mm) gekocht. Niet te geloven hoe goedkoop die nu te verkrijgen zijn, als de toestellen 3 of 4 jaar oud zijn – maar natuurlijk nog steeds dezelfde uitstekende kwaliteit bieden zoals “toen”.

Sommige foto’s, die ik de laatste maanden gepost heb, zijn al met de camera gemaakt, maar en grote deel ook met het mobieltje, als ik zonder camera buiten ben. :sun_behind_rain_cloud:

2 „Gefällt mir“

Hoi Peter. Het is altijd geweldig toen je een fotocamera nodig heeft en jouw beste zit dichtbij jou. Gefeliciteerd met je nieuwe acquisitie! Wij wachten op nieuwe bijzondere foto’s vanaf je. :slight_smile:
Fijne avond.

1 „Gefällt mir“

Dieren dromen vaak naar vrijheid toen ze in een dierentuin zich bevinden. Hieronder staat er een bijzonder verslag over.

Dit is te kort gedacht!
Vind je wasberen leuk? Die zijn zo potsierlijk…Wacht maar eens af tot ze een vuilnisbak uitruimen! Dan vind je ze niet meer zo leuk.
Bovendien: ontsnapte dieren kunnen behoorlijke schade aanrichten. Eekhoorntjes zijn zóóó leuk. Ook zwarte eekhoorntjes? Die verspreiden zich zo snel dat ze de “normale” rode eekhoorntjes verjagen.
Er waren geen konijnen in Australie . Nadat ze vrijgelaten werden zijn ze al gauw tot een plaag geworden. Zelfs een hek dwars door het kontinent hieldt ze niet tegen. Wasberen zijn hier ook vreemd.

En voor een verslag was dat artikeltje erg beknopt.

Ik geef toe dat het vaak moeilijk is geen medelijden met dieren in een dierentuin te hebben. Maar dierentuinen kunnen ook de laatste gelegenheid zijn om dieren te bestuderen die buiten de dierentuinen uitgestorven zijn, b.v. het Przewalski-Paard. Er leeft weer een beperkt aantal in vrijheid, maar deze paarden stammen uit nagekweekte dieren uit dierentuinen.

2 „Gefällt mir“