Forum bijeenkomst in Gouda?

Es is op dit moment nog geen plan, maar alleen de gedachte. Zou er iemand belangstelling aan een bijeenkomst in Gouda hebben?

1 „Gefällt mir“

Das ist bei mir um die Ecke :+1:

Gouda ist sicher nett, aber da würde ich wohl schon nen Urlaub drum bauen müssen… Ich bin mal gespannt, wie die weiteren Reaktionen sind.

In principe een goed idee, Peter :blush::de: :blush::netherlands:
Ik rijd echter 2,5 uur zonder bouwplaatsen etc. Dus niet alleen voor een of een halve dag.

Schöne Idee, Peter. Und Gouda ist sicher toll, aber nur für ein Forumstreffen ist es mir zu weit.

Nou, dan kan ik een keer een “Peter”-bijeenkomst inplannen en we kunnen misschien een andere keer iets leuks rond Gouda bedenken als er meer mensen de kans krijgen hier naartoe te komen.

Ik wacht even af of en wie misschien zin en kans heeft en bezoek in te plannen. Ik ben hier bijna altijd, dus… :slight_smile:

Met een bezoek in Gouda kan men ook prima andere activiteiten zoals Kinderdijk, Rotterdam, Dordrecht en Biesbosch combineren.

3 „Gefällt mir“

In beginsel ben ik geïnteresseert

Hallo Peter,

Vielleicht wäre das auch eine Alternative? :slight_smile:

Taalcafé in Gouda:

Of in Delft?
http://www.taalcollectiefdelft.nl/actueel.html

Ik zou er graag naartoe willen gaan als ik in de buurt zou wonen.

1 „Gefällt mir“

Een taalcafé; wat een leuk idee om de vrije conversatie te leren. Ik zou er woensdagavond elke keer heen gaan als het zou in de buurt zijn. Wat jammer.

3 „Gefällt mir“

Wie weet, het is vlakbij.
Maar de woensdagavond is wel één van mijn sportavonden. :tennis::skier::snowboarder::swimming_man:‍♂

Bedankt Andrea voor de ideeën.

Een voorstel voor één forum bijeenkomst was meer bedoeld om persoonlijk kennis te kunnen maken en misschien van de prachtige landschap te kunnen genieten of samen iets leuks te doen. Omdat wij in Nederland wonen kan ik “overal” Nederlands praten. Bijzonders is het voor mij als iemand bereid is me op fouten attent te maken. :slight_smile:

We hebben ook een taalcafé hier in het dorp, maar helaas namiddag wanneer men gewoon moet werken. Maar ik zal binnenkort gelukkig weer op werk regelmatig Nederlands kunnen praten. Dat was in mijn oude baan minder het geval, omdat ik te veel tijd in het buitenland moest doorbrengen – onder andere in Duitsland – haha… :wink:

3 „Gefällt mir“

Hier einige Sprachtipps. Aber ich denke, es hilft dir mehr, wenn du selber nochmal deinen Text durchliest und versuchst deinen Text selbst zu verbessern. Ich bin mir auch sicher, dass du es kannst. :wink: :slight_smile:

Taaltips:

forumbijeenkomst (één woord)
de het landschap
woordenlijst
Bijzonders is het voor mij …Het is belangrijk voor mij …/ Voor mij is het belangrijk als iemand bereid zou zijn mij op mijn fouten te wijzen/ attenderen.
namiddag in de middag

3 „Gefällt mir“

Was willst Du sagen, Peter? Dass es wichtig ist für Dich - und das Du es schön finden würdest (im Sinne von „etwas Besonderes“) wenn dich jemand korrigiert? Dann würde ich sagen: Maar het is altijd fijn als iemand bereid is….

„Namiddag“ kannst du sagen, aber es ist auch hier „in de namiddag“ - der „middag“ tut es aber auch.

3 „Gefällt mir“