Fijne pinksterdagen - frohe Pfingsten

Vanuit mijn Nederlandse mobile office wens ik jullie allemaal fijne Pinksteren.

Frohe Pfingsten!

10 „Gefällt mir“

Toe maar, lekker gezellig in een Nederlands tuintje en wij hier in de regen, tenminste nog in het noorden en oosten van Duitsland.
Desondanks ook van mij ook een hele fijne pinksteren. Op het moment heb ik geen internet en geen telefoon en ben aangewezen op mijn buurvrouw haar wifi en daar wil ik niet de hele tijd op gaan zitten.
Kan nog een paar dagen duren voordat mijn nieuwe provider mij aansluit.

2 „Gefällt mir“

Wat een prachtige tuin, Alex! Ik ben best een beetje jaloers. Hier (Zuid-Duitsland) ziet het weer er inderdaad een stuk minder vriendelijk uit.

Fijne pinksterdagen!

2 „Gefällt mir“

Huh, @Maartje, de zon schijnt toch? :smiley: Ik ga zo ook lekker naar buiten, met “mijn” Salim uit het asiel wandelen. En ik ga proberen om niet jaloers te worden op die prachtige werkplek van @alex! :wink:

Fijne Pinksteren allemaal!

4 „Gefällt mir“

Fijne Pinksteren!

Ik ben ook een beetje jaloers op je werkplek, Alex! Mooi als je zelf kan kiezen op welke plek je wilt werken.en het niet op een bepaalde plek moet zijn.:slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Inmiddels wel, @Isabelle! Ik zie uit mijn raam echter ook best veel donkere wolken… Hopelijk blijft het een beetje droog. Ik ben allang blij dat het niet meer zo warm is! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Fijne pinksterdagen ook van hier :).
Wat heb je het leuk, @alex
Gisteren was mijn “Fernweh” (daar hadden we het in een andere thread al over ;)) , dus mijn drang naar Nederland, zo groot, dat ik spontaan met mijn dochter in de auto gestapt ben en we naar Nederland gereden zijn om tenminste naar een Plus te gaan en om lekker snoep, saté, sandwich spread, Pindakaas (Calvé @alex ;)), beschuit en Robijn te kopen :joy:
Een beetje Nederland in huis is altijd goed :+1:
En het beste was dat iedereen in het Nederlands tegen mij heeft gepraat!!! ( Hoewel we maar enkele km achter de grens waren).

3 „Gefällt mir“

Wat leuk Rike! En wat handig dat je zo dicht bij de Nederlandse grens woont. Vanaf Hannover naar Nederland is het meer dan 200 km :disappointed_relieved:

Bedoel je Robijn wasverwachter? Dat kocht ik vroeger ook altijd :wink:

Ist deine Tochter auch Niederlande-Fan?

1 „Gefällt mir“

We wonen rond 60 km van de grens dus niet echt om de hoek :wink: @alex maar iets minder dan vanaf Hannover.
Ja die Robijn intens fresh sky wasverzachter …daar zijn we aan verslaafd haha.
En tot augustus wilde ik niet meer wachten. Dus heb ik er 3 flesjes van gekocht.

Ja mijn dochter is ook Nederland-fan, ze gaat altijd mee naar de kust.
Sindsdien ze twee keer zonder ouders op een ponycamp was praat ze inmiddels ook een beetje Nederlands en verstaat vrij veel.

1 „Gefällt mir“

Du kannst doch jetzt den Kofferraum mit den ganzen Köstlichkeiten und Spezialitäten vollpacken :wink:

2 „Gefällt mir“

Sei versichert Rike, das mache ich auch :slight_smile:

Leuk dat je dochter ook al alleen, dus zonder ouders, in Nederland op vakantie is geweest!

1 „Gefällt mir“

Wat een mooi en grooooooot mobiel kantoor.:sunglasses:

Fijne Pinksteren en groetjes uit Antwerpen…

5 „Gefällt mir“

Was für ein toller Pommes-Halter!:grin:
Habe ich hier in NL in meiner Region noch nie gesehen.
Prooooost!

Helga

2 „Gefällt mir“

Ook namens mij fijne Pinksteren :smiley:

De verhuizing is goed verlopen en behalve in mijn werkkamer kan ik nu ook online weer lekker uitpakken*. Om te beginnen met deze foto, zodat jullie kunnen zien dat hier écht gewerkt wordt (anders dan bij sommige mensen die maar gewoon doen alsof ze werken achter een Apple in een prachtige tuin, met heerlijk zonnetje, en lekker kopje koffie/thee erbij :wink: )

Groetjes uit mijn nieuwe woning in Aken!

Ralf

*‘uitpakken’ heeft meerdere betekenissen, bijvoorbeeld: 1) dozen uitpakken (=Kartons auspacken); 2) tekeer gaan (=verbal austeilen; frei übersetzt)

PS Die website van tinypng (om foto’s klein te maken) werkt super, bedankt voor de tip :smiley:

4 „Gefällt mir“

ziet er erg smakelijk uit @Gerd, lekker genieten dus! :fries:

2 „Gefällt mir“

wat een mooi plek om te werken @alex:deciduous_tree::sunny:

2 „Gefällt mir“

@Gerd, ik ben ontzettend jaloers! :stuck_out_tongue_winking_eye:

En @ralf, wat ben je gemeen! :smiley: Ik zit ook ontzettend graag met m’n laptop (ja, Apple…) op het terras te werken (of te doen alsof ik werk). Helaas is onze tuin lang niet zo mooi. Geniet ervan, @alex! :heart_eyes:

4 „Gefällt mir“