Exclusief voor ouderen (vanaf vijftig jaar)

Dit spotprent / tekening vond ik ooit in de krant. Leuk - vind je niet?

[Foto verwijderd door Ralf in verband met copyright]

2 „Gefällt mir“

Zou je dat ook over jouw moeder zeggen?

2 „Gefällt mir“

Als zwarte humor tussen de mannen vind ik het vrij grappig, maar dit zal ik nooit tegen een vrouw, jonger of ouder dan vijftig zeggen. Dit zit over de top voor mij. :slight_smile:

Ik snap dat ik een waarschuwing zou hebben moeten plaatsen: „Exclusief voor oudere mannen“ - mea maxima culpa (voor de medekatholieken in dit forum)!

Wat mijn moeder betreft: Zij was het niet altijd met me eens …

1 „Gefällt mir“

:joy::joy::joy::rofl:

Beste Johannes1, ik verondestel maar gewoon, dat je weet, dat er ook derglijken"grappen" over oudere mannen bestaan.

Beste Chris1, naar zulke oudere-mannen-grappen zou ik graag luisteren. Zelfspot is immers een sterkte, n’est-ce pas?

Overigens: De bovengeplaatse spotprent vind ik iets ingewikkelder als men op de erste ogenblijk denkt. Nou ja, je kunt zeggen dat zij beledigend bedoeld is. Maar beledigend jegens wie? De tekening zinspeelt op het cliché dat mannen zoals George Clooney of Sean Connery knappe kerels zijn. Maar als je bijvoorbeeld de oorspronkelijke James-Bond-filmen met Sean Connery in de hoofdrol vandaag nog eens ziet dan schiet je toch in de lach omdat het vrouwenbeeld daarin heel primitief is - en dan maak je zich toch vrolijk over die oude machomannen en hun natte dromen die voor die filmen verantwoordelijk zijn…

Voor het evenwicht een gedicht over (jonge en oude) mannen - helaas in het Duits:

ROBERT GERNHARDT

Freßgaß, Ende August

So laufen … [Tekst verwijderd door Ralf i.v.m. copyright]