... en nu ben ik aan de beurt (Uwe aus Verden)

Hallo allemal,

nu zal ik mij wel eens voorstellen…

Ik ben Uwe en ik komm uit Verden. Ik lere Nederlands nu ook al voor meer dan twee jaar maar … in dit ouderdom is dat niet zo eenvoudig meer :frowning: Ok, ik probeer het niettemin :wink:

Veel groetjes
Uwe :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Hallo Uwe,
Leuk dat je je voorstelt. Jouw woonplaats moest ik wel even googlen. :grin:
Vorig jaar ben ik een paar uur in Bremen geweest, daarna zij we naar de Stemmersee gereden. Voor mijn gevoel allemaal bij jou in de buurt :thinking::innocent:.
Wat is jouw motivatie om Nederlands te leren?

Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Hoi Uwe,

van harte welkom en veel plezier - en ik zou ook graag jouw motivatie willen weten.

En, als je het niet erg vindt, beter is: op mijn leeftijd is dat…

Leeftijd = Alter (in Zahlen) / Ouderdom = das Alter (letzter Lebensabschnitt)

Groetjes
Gabi

Hallo Peter,
dank je voor jouw reactie :slight_smile:
Ja, mijn woonplaats is in de buurt van Bremen. Bremen is ca. 30 km vanaf hier. Maar de Stemmersee is heelverder weg denk ik. Voor mijn gevoel is die veer weg :slight_smile:

Wat is mijn motivatie… nou …
In 2013 ben ik voor de eerste keer in Nederland gewest. Aan het IJsselmmer. En wij hebben kleine woordenboeken meegenomen om de tekenen en beschrijvingen een beetje te kunnen begrijpen. En door dat lezen in de woordenboeken heb ik een beetje van de Nederlandse taal geleert en behouden. Toen hebben wij ook een molen bezoekt en de molenaar was niet zo tevreden dat mijn toen vriendin hij in het Duits toegesproken heeft om de entree te betalen. Hij spraak wel Duits en dat ook heel goed, maar hij wilde woorden gevraagt of hij ook Duits begrijpt. In dit moment herinnerde ik mij aan een vroegere lerares. Zij ze dat de mensen in de kleinere landen waar Duitsers hun vakanties doorbrengen het heel goed vinden als de Duitsers tenminste een beetje van hun taal spreken. Zo heb ik geprobeerd een beetje in het Nederlands te spreken en de molenaar glimlachte meteen en praat in het beste Duits. Zo heb ik meteen besloten echt Nederlands te leren. Maar … hier in Verden er waren geen taalcursussen. Ik moeste wachten tot januari 2017.
En de tweete motivatie is dat ik sins toen van het noorden van Nederland echt hou :slight_smile:

Groetjes uit Verden
Uwe

(Hoffentlich sind nicht zu viele Fehler in meinem Text…)

4 „Gefällt mir“

Hoi Gabi,
ok, mijn motvitie(s) heb ik al geschreven.

En nee, ik vindt het niet erg. Integendeel, het helpt me :slight_smile:
Ja, leeftijd is beter, ook wenn ouderdom is niet echt ongepast :wink:

Groetjes
Uwe

1 „Gefällt mir“

Dank je Uwe Je zult zien, dat je hier snel een vooruitgang kan boeken, als je maar doorgaat met texten schrijven. Ook hebben wij een aantaal van taalspellen, waar je kann mee doen.

Je bedoelt, dat je al op leeftijd bent? Ja, maar ouderdom is echt als je heel oud bent… :wink: Je kan trowens beter zeggen: …, alhoewel „ouderdom“ ook niet echt verkeerd is.

Groetjes!

2 „Gefällt mir“

Hallo Uwe,

Even in het kort, jouw tekst bovenaan moet zijn:

…en nu ben ik aan de beurt !!!

Succes hier en de groeten uit Bayern !

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom ook van mij Uwe.

Moin en hartelijk welkom uit Oldenburg !

1 „Gefällt mir“