En nog een Thomas uit Duitsland

hoi, ik ben thomas uit Nordkirchen(duitsland).Mijn ouders zijn van en kleen dorpje vlak bij de grens (Dinxperlo/Suderwick), maar aan de duitse kant.
Ik snapp het nederlands meestal, maar het schrijven is echt en groot problem.Ik ben lid van de nederlandse Ezelvrienden ( de duitse naturlijk ook), da is het toch van belang te weeten wat an de hand is.
ik ben 66 jaar oud, getraud sinds 1976, 3 dochters met familie en sinds laatste week nu 8 kleenkinderen…
groetjes Thomas

3 „Gefällt mir“

Hoi Thomas,

Welkom op het forum en nog gefeliciteerd met je kleinkind. :slight_smile:
Geweldig om zo’n groot gezin te hebben. :slight_smile:

maar het schrijven is echt en groot problem.

Ik vind dat je al goed en begrijpelijk schrijft. :slight_smile:

Ik ben lid van de nederlandse Ezelvrienden ( de duitse naturlijk ook), da is het toch van belang te weeten wat an de hand is.

Dat klinkt spannend.

Groetjes,
Andrea

Sprachtipps:

Mijn ouders komen uit een klein dorpje vlak bij de grens (Dinxperlo / Suderwick), maar aan de Duitse 1) kant.
Ik snapp snap 2) meestal Nederlands 1), maar het schrijven is echt een groot probleem. Ik ben lid van de Nederlandse 1) Ezelvrienden ( de Duitse 1) natuurlijk ook), da is het toch van belang te weeten weten wat er aan de hand is.
Ik ben 66 jaar oud, getraud getrouwd sinds 1976, 3 dochters met familie en sinds laatste vorige week nu 8 kleinkinderen…
Groetjes, Thomas

Die niederländische Rechtschreiben ist zum Glück nicht zu schwer. Hier einige Tipps:

  1. Duits, Nederlands, usw. mit einem Großbuchstaben
  2. Am Wortende stehen nie zwei Konsonanten (Mitlaute)

5 praktische Rechtschreibtipps um schnell besser Niederländisch zu schreiben

1 „Gefällt mir“

Welkom hier, Thomas!

Je bent goed te begrijpen, dus maak je er geen zorgen over. Dinxperlo is mooi, ben je ook al bij de grote Farm & Country Fair geweest?

Nordkirchen is met zijn kasteel ook hartstikke mooi.

Met 8 kleinkinderen ben je zeker goed bezig, toch?

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Hoi Thomas, ook van mij hartelijk welkom op ons forum. Als je beter Nederlands wilt leren schrijven ben je hier aan het juiste adres :slight_smile:

Gefeliciteerd nog met je nieuwe kleinkind trouwens. Wonen je dochters bij je in de buurt?

Hier nog een kleine tip:
seit letzter Woche --> sinds vorige week

Heel veel groetjes,
Alex

Hartelijk bedankt Alex,
Onze dochters wohnen 8 km (25min met de fiets)van onze dorpje
Maar idereen op en eigen
Groetjes
Thomas

1 „Gefällt mir“

Plek/woning?

“Maar ieder in hun eigen woning” Ik denk overigens, dat wanneer je in de context “plek” zou gebruiken, de betekenis van wat je wilt zeggen, nog steeds duidelijk is.

2 „Gefällt mir“

Ik zou zeggen: Maar ze hebben allebei een eigen huis.

1 „Gefällt mir“