hoi, ik ben thomas uit Nordkirchen(duitsland).Mijn ouders zijn van en kleen dorpje vlak bij de grens (Dinxperlo/Suderwick), maar aan de duitse kant.
Ik snapp het nederlands meestal, maar het schrijven is echt en groot problem.Ik ben lid van de nederlandse Ezelvrienden ( de duitse naturlijk ook), da is het toch van belang te weeten wat an de hand is.
ik ben 66 jaar oud, getraud sinds 1976, 3 dochters met familie en sinds laatste week nu 8 kleenkinderen…
groetjes Thomas
Hoi Thomas,
Welkom op het forum en nog gefeliciteerd met je kleinkind.
Geweldig om zo’n groot gezin te hebben.
maar het schrijven is echt en groot problem.
Ik vind dat je al goed en begrijpelijk schrijft.
Ik ben lid van de nederlandse Ezelvrienden ( de duitse naturlijk ook), da is het toch van belang te weeten wat an de hand is.
Dat klinkt spannend.
Groetjes,
Andrea
Sprachtipps:
Mijn ouders komen uit een klein dorpje vlak bij de grens (Dinxperlo / Suderwick), maar aan de Duitse 1) kant.
Ik snapp snap 2) meestal Nederlands 1), maar het schrijven is echt een groot probleem. Ik ben lid van de Nederlandse 1) Ezelvrienden ( de Duitse 1) natuurlijk ook), da is het toch van belang te weeten weten wat er aan de hand is.
Ik ben 66 jaar oud, getraud getrouwd sinds 1976, 3 dochters met familie en sinds laatste vorige week nu 8 kleinkinderen…
Groetjes, Thomas
Die niederländische Rechtschreiben ist zum Glück nicht zu schwer. Hier einige Tipps:
- Duits, Nederlands, usw. mit einem Großbuchstaben
- Am Wortende stehen nie zwei Konsonanten (Mitlaute)
5 praktische Rechtschreibtipps um schnell besser Niederländisch zu schreiben
Welkom hier, Thomas!
Je bent goed te begrijpen, dus maak je er geen zorgen over. Dinxperlo is mooi, ben je ook al bij de grote Farm & Country Fair geweest?
Nordkirchen is met zijn kasteel ook hartstikke mooi.
Met 8 kleinkinderen ben je zeker goed bezig, toch?
Groetjes
Gabi
Hoi Thomas, ook van mij hartelijk welkom op ons forum. Als je beter Nederlands wilt leren schrijven ben je hier aan het juiste adres
Gefeliciteerd nog met je nieuwe kleinkind trouwens. Wonen je dochters bij je in de buurt?
Hier nog een kleine tip:
seit letzter Woche --> sinds vorige week
Heel veel groetjes,
Alex
Hartelijk bedankt Alex,
Onze dochters wohnen 8 km (25min met de fiets)van onze dorpje
Maar idereen op en eigen
Groetjes
Thomas
Plek/woning?
“Maar ieder in hun eigen woning” Ik denk overigens, dat wanneer je in de context “plek” zou gebruiken, de betekenis van wat je wilt zeggen, nog steeds duidelijk is.
Ik zou zeggen: Maar ze hebben allebei een eigen huis.