Effe voorstellen (Denis)

Hoi lieve mensen,
Fijn dat ik hier mag zijn. Ik woon sinds 09.2017 in het mooie Limburg. Werken doe ik steeds nog in Duitsland omdat mijn werk niet zo ver weg is. Ik voel me hier heel prettig en wil noit meer terug naar Duitsland.

Tot dan,
Denis

9 „Gefällt mir“

Welkom en heel veel plezier en leermomenten hier op het forum!

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“
Taaltip

nooit

Prima Denis dat je je na zo’n relatief korte tijd al zo prettig voelt, maar je mag niet vergeten dat Limburg in het geheim eveneens een beetje Duitsland is qua taal en hoe de mensen daar zijn.
Desondanks veel plezier ook op dit forum.

Hans

3 „Gefällt mir“

Haha, ja Hans dat klopt wel wat je zegt. Maar toch is het verschil tussen Duitsers en Nederlanders naar mijn gevoel veel groter dan de meeste denken. En het maakt niet uit waar je in Nederland bent.

Doei

4 „Gefällt mir“

Hoi Dennis,
Hartelijk welkom. Ik vind het best wel bijzonder als ik mensen zo positief over Nederland hoor praten. Daardoor kijk ik zelf ook weer met nieuwe interesse naar mijn land. Zelf vind ik Duitsland een heel interessant land. Maar ik geloof niet dat ik ooit zou kunnen emigreren.
Succes met de taal en het integreren!
Groeten uit Delft,
Peter.

3 „Gefällt mir“

Leuk dat je ons forum gevonden hebt, Denis. Veel plezier!

Hoe bevalt het om in Nederland te wonen en in Duitsland te werken?

1 „Gefällt mir“

Hi Alexandra,
Het bevalt me goed. Heb er geen moeite mee.
Moet alleen op tijd opstaan om de file te ontsnappen. Is ook iets minder dan een uur rijden.

2 „Gefällt mir“

Hallo Dennis,

herzlich willkommen!

Ich selbst bin erst seit wenigen Tagen hier im Forum und finde es sehr interessant, die zahlreichen Beiträge zu lesen, um die Niederlande, die Menschen und deren Sprache näher kennenzulernen. Auch über das Deutsch, meine Muttersprache, hab ich schon neues gelernt :blush::+1:t2:.

Seit ich vor zwei Jahren Freunde in den Niederlanden gefunden habe, ändert und vervollständigt sich mein Bild über dieses Land, seine Menschen und deren Sprache laufend.

Irgendwie ist es für mich oft verwunderlich, dass es überhaupt Landesgrenzen, ja Nationen geben muss. Manchmal versuche ich mir vorzustellen, wie eine Welt ohne Grenzen wäre? Aber vielleicht wird es ja eine künftige Errungenschaft der Globalisierung sein, dass Grenzen immer weniger relevant werden.
Einen Weg in diese Richtung weist ja das Internet mit seinen Möglichkeiten über soziale Netzwerke weltweit Menschen kennenzulernen. Auch @alex , hat mit der Gründung Ihres Blogs Buurtal und mit diesem Forum dazu beigetragen, dass die Grenze zwischen den Niederlanden und Deutschland, sowie die sprachliche Barriere abgebaut wird.

Manchmal bemerke ich beim lesen eines fesselnden Beitrags gar nicht mehr, in welcher Sprache er geschrieben ist.

Ich wünsche dir viel Spaß in diesem Forum und viel Erfolg beim Sprachen lernen.

Schöne Grüße, Carsten

6 „Gefällt mir“

Hoi Denis,

Welkom op het forum. Ik vind Limburg ook erg leuk. :slight_smile:

Hier heb ik een link over sagen en legendes uit Zuid-Limburg.

http://users.cuci.nl/draak/legend/nopage-000.htm

Ik wens je in ieder geval veel plezier op het forum.

Groetjes,
Andrea

3 „Gefällt mir“