Een Duitse Nederland-fan stelt zich voor!

Hallo allemaal,

ik heet Ricardo, ben Duitser, 38 jaar oud en sinds 2009 een heel grote Nederland-fan.
Toen ik nog in Berlijn woonde leerde ik daar op een volksuniversiteit deze heel mooie taal van het land van mijn dromen…
Bovendien vond ik contact met leuke in Berlijn wonende Nederlandse mensen. Verder communiceer ik via het Internet met mensen uit NL, luister naar radio, kijk Youtube-filmpjes en lees Nederlandse internetpagina’s. Op deze manier kan ik mijn taalkennis nog steeds uitbreiden.

Ik was ook lid van het Deuts-Nederlandse forum van Susa en vind het heel erg jammer, dat men daar niets meer kan posten.

Momenteel woon ik nog in Oost-Friesland, maar dit jaar zal ik mijn banden met Duitsland doorsnijden en naar Nederland verhuizen.

Hier in deze forum zal ik zeker het een of ander bericht plaatsen.

Beste groeten van Ricardo!

8 „Gefällt mir“

Hoi Ricardo, wat leuk om je hier terug te zien. Ja, jammer dat het forum van Susa dicht is. Dat vind ik ook.

Ga je naar Nederland verhuizen? Spannend! Waar ga je wonen, weet je dat al?

1 „Gefällt mir“

Ja, ik ga naar Harlingen!

2 „Gefällt mir“

Ha, naar Friesland. Lekker aan de kust. :octopus:

Ik ga met je mee :wink:

1 „Gefällt mir“

Super!
Misschien ziet men zich eens in dit heel erg leuke “stadsje”!
Een Woning heb ik daar reeds gevonden.

1 „Gefällt mir“

Dat klinkt goed. Ik kom je dan zeker eens opzoeken.

Je bent toch zeker reeds in Harlingen geweest, hé?

Heel lang geleden ben ik er een keertje geweest. Toen ik nog jong en dynamisch was :wink:

1 „Gefällt mir“

Wat betekent “jong en dynamisch WAS…”?:wink:

2 „Gefällt mir“

Du schmeichelst mir, Ricardo :slight_smile:

Na das tue ich doch gern! :wink:
Wie sagt man denn “Du schmeichelst mir” auf niederländisch?

1 „Gefällt mir“

Je vlijt me !!

Hallo Ricardo !

1 „Gefällt mir“

Hooi Haagsehans,

leuk dat je ook hier bent!
Zo ziet men zich weer!
Met mij gaat het heel goed! En zelf?

1 „Gefällt mir“

Welkom op het forum, Ricardo! Leuk dat je naar Nederland gaat verhuizen. Zelf kom ik uit Den Bosch, maar woon in Aken. Mijn geboortejaar is ook '79, een goed jaar :smiley:
Veel plezier, groeten,
Ralf

Het is “Hoi” Ricardo, hooi is “Heu” en met mij gaat het “bescheiden” ben ook 30 jaar ouder dan jij en je leeftijdgenoot Ralf.
Laten we blij zijn, dat Alex en Ralf dit hebben opgezet en dat we verder kunnen met de Nederlandse taal.

1 „Gefällt mir“

@Haagsehans Bedankt voor je hint met hoi en hooi!

@ralf maar je bent niet toevallig op 3 maart geboren zoals ik?

Groetjes van Ricardo!

1 „Gefällt mir“

Nee, mijn sterrenbeeld is tweeling…even geduld dus nog :smiley:

1 „Gefällt mir“

Hoi Ricardo,

Wat een leuk verhaal, zeg. Je gaat verhuizen naar het land van je dromen! Wanneer precies? Ben je al aan het pakken? Heb je al een huis gevonden? (Nee, ik ben totaal niet nieuwsgierig hoor.)

Ik wens je in ieder geval dat het allemaal zo komt als je wenst.

Tot snel,

Ruth

2 „Gefällt mir“