Vrijdag 1 november 2024 een speciale uitzending tussen 9 en 12 op Omroep Venlo in .het teken van relatie Venlo-Duitsland. Ik zal er eens naar luisteren. Helaas kan ik op dit moment niet naar Venlo met mijn DeutschlandTicket. De RE 13 wordt heel vaak geannuleerd of rijdt maar tot MG. Reizen met de trein naar Nederland is momenteel erg moeilijk. Naar Arnhem met de RE19 is zelfs erg moeilijk voor de komende 80 weken. Het zal pas in 2026 weer gebeuren. Niet te geloven.
…maar dit lijkt me ook wel wat voor Manfred en niet alleen voor hem.
NPO Radio 5 overal via het internet te beluisteren.
Ik heb het op mijn scherm en kijk uit naar volgende week met NPO Radio 5. Bedankt Hans voor de tip. Ik luister iedere dag naar Radio 5 en de Arbeidsvitaminen. Geweldig programma. Veel erger voor mij is dat ik niet meer met de trein naar Venlo en Arnhem kan reizen. RE13 alleen op weekdagen naar MG. Arnhem 80 weken bouwplaats. Geen Tros kompas of Max Magazine TV krant die ik altijd kocht. Er zijn ergere dingen.
Er zullen toch zeker vervangende bussen rijden. Hier van Arnhem naar Emmerich in ieder geval wel, zo dat ik ook zonder auto zo nu en dan shag, Duits brood, Lebkuchen en Remoulade in kan slaan.
De vervangende bus van MG naar Venlo doet er veel te lang en is erg onbetrouwbaar. De RE 13 van Wuppertal naar MG wordt ook heel vaak geannuleerd. De service wordt steeds slechter. Ik zou met de auto kunnen gaan, maar aangezien dat ik het DeutschlandTicket heb, zie ik het nut er niet van in. In de toekomst zal alles beter worden en dan ook dooreizen naar Eindhoven. Ik kan het niet geloven.
Jeetje, dat is wel erg lang zeg. Rijdt de ICE tussen Duisburg en Arnhem dan nog wel?
Is Duitse remoulade lekkerder dan Nederlandse? Grappig!
Bedankt voor de tip met de Duitse dag, Manfred
Oh, ik ben niet zo bekend met ICE-vervoer, omdat ik alleen gebruik kan maken van lokale diensten (Nahverkehr). Ik heb gelezen, dat de ICE-treinen de komende 80 weken waarschijnlijk over een groot gebied worden omgeleid.
Goed om te weten, bedankt!
Ja.
Misschien laat men nu extra vanwege de remoulade een bus van en naar Wuppertal rijden