Doel: Schrijven op B2-niveau

Ik probeer met behulp van een boek schrijven te oefenen . Dit boek heet Schrijven op B2 en jullie kunnen dit boek ook gebruiken om beter schrijven te leren.

Helaas, heb ik het boek tweedehands gekocht en daardoor kan ik niet de oplossingen van de opdrachten bekijken.

Ik hoop dat de moedertaalsprekers en moderatoren mij bij twijfel kunnen helpen. Ik kan ook jouw tekst corrigeren. Samen komen we verder

2 „Gefällt mir“

Welkom Ashimgiyani!

Will je misschien de rubriek “Vorstellungsrunde” gebruiken en ons vertellen, wie je bent en hoezo je Nederlands leert? Wij willen je graag iets beter leren kennen :slightly_smiling_face:

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Hallo,

Ik heb gisteren, 4. juni, twee kaartjes gekocht voor een balletvoorstelling van Le Sacre Du Printemps. De plaatsen lijken niet goed met mijn gezondheid, want ik niet uit ver kunnen kijken.

Ik vraag aan u of er mogelijk zei deze kaartjes te inruilen tegen de plotseling ingelaste voorstelling, waaruit ik beter kunnen kijken. Ik hoop dat u me snel mogelijk terugschrijft en dat de voorstelling niet alweer uitgekocht is.

Vriendelijke groeten,
Ashim

Ps: ik schrijf een brief aan de organisatoren hier om mijn kaartjes te inruilen voor en nieuwe ingelaste voorstelling te bijwonen. Ik hoop dat iemand mijn brief kan corrigieren.

ja zeker

1 „Gefällt mir“

Ein schneller Tipp: Das niederländische Wort verzoeken heißt auf Deutsch bitten. Es ist ein falscher Freund. Das was du meinst, heißt auf Niederländisch: proberen.

Ik probeer met behulp van een boek schrijven te oefenen.

Schön, dass du dich inzwischen vorgestellt hast :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

@alex had jou intussen al een tip gegeven over ´proberen´. Als je wilt, kijk ik de rest even voor je na:

1 „Gefällt mir“

@Kitty en @alex dankuwel voor de correctie van mijn tekst. Ik ken het woord ‘proberen’, maar ik begrijp nu het verschil tussen proberen en verzoeken. Ik zou in toekomst opletten.

1 „Gefällt mir“

Hoi Ashim, hier nog een paar kleine correcties:

Erläuterung

Dank jullie wel → Wir duzen uns hier im Forum, deshalb passt „u“ (Sie/Ihnen) hier nicht.

Ik zal opletten → Ich werde aufpassen
Ik zou opletten → Ich würde aufpassen

Siehe dazu auch:

3 „Gefällt mir“