De voorstellingstekst van Marion als oefening

Mijn eerste tekst:

Dag, ik ben Marion. Ik ben drieënvijftig jaar oud en leer Nederlands slechts sinds drie maanden, maar ik wil proberen in Nederlands te schrijven. Ik leer alleen en online, zo ik ben blij over dit forum. Ik heb vele vraagen :slight_smile: Ik wil kleine teksten schrijven omdat ik geloof dat ik zo goed oefenen kan. Vandaag ik heb een boek met sprookjes van Astrid Lindgren gekocht, dat kan ik al verstaan (niet alles, maar bijna).

Ik leer Nederlands omdat ik soms in Nederland fiets en ik wil een appelgebak en een koffie kopen kunnen :coffee:

Sorry voor mijn vreselijk Nederlands!

Ik verheuge me op de correctie!

Bedankt en eel groeten

Marion

3 „Gefällt mir“

Liebe Marion,

hier sind einige Verbesserungsvorschläge: :grinning:

  1. Es gibt hier mehrere Möglichkeiten. Man kann ´sinds slechts drie maanden´ sagen, oder einfach ´sinds 3 maanden´. Und ´ik leer nog maar drie maanden Nederlands´ ist auch korrekt.

  2. Ich denke, dass du meinst ´ik ben zo blij met dit forum´. In deinem Satz sieht es so aus: Ik leer alleen en online, dus ben ik heel blij met dit forum

  3. Das deutsche Wort ´verstehen´ heißt in diesem Fall ´begrijpen´.

  4. Normalerweise sind im Niederländischen Verben am Satzende umgedreht: ´kunnen kopen´ - oder besser: ´kunnen bestellen´. Leider gibt es hier auch Ausnahmen, wie ´oefenen kan´.

2 „Gefällt mir“

Dank je wel, KItty, dat is erg behulpzaam!

1 „Gefällt mir“

Gern geschehen :grinning:

Begrijp ik het goed?

verstaan - hooren
begrijpen - de inhoud

2 „Gefällt mir“

Guck mal dieses Erklärvideo von @alex über ´verstaan´ und ´begrijpen´.

https://nl-ganz-schnell.de/verstehen-verstaan-begrijpen-niederlaendisch/

1 „Gefällt mir“

kunnen we hier misschien zo schrijven???

…omdat ik geloof dat ik zo beter kun oefenen

Omdat ik geloof dat ik zo beter kan oefenen.

Dit kan wel! Kan in plaats van kun.

2 „Gefällt mir“