Dag, ik ben Marc

Hallo allemaal,

ik ben Marc en 39 jaar. Ik woon in Geseke, dat is in de buurt van Paderborn. Ik werk bij de Gemeente. In mijn vrije tjid spel ik tafeltennis en ga naar een Volksuniversiteit en leren nederlands en frans. Waarom ga ik nederlands leren? Ik heb vrienden uit Limburg - Brabant - Groningen. Mijn baas is duits-nederlands en ik ben een lid van de COC Nederland (Tilburg).

2 „Gefällt mir“

Hé, wat leuk @Marc! Je bent de eerste “externe” deelnemer hier op dit forum. Ik hoop dat je het leuk vindt hier.

Tafeltennis lijkt me heel intensief. Ik heb vroeger zelf eerst tennis en toen badminton gespeeld.

Leuk dat je vrienden hebt in Nederland. Dat is een van de beste redenen om de taal te leren :wink: Grappig dat je als Niet-Nederlander lid bent van het COC. Vind je de mogelijkheden in Nederland beter dan in Duitsland? Of gewoon anders?

Ik steun ook een Jeugdcentrum in Keulen (anyway). Precies de mogelijkheden zijn beter dan in Duitsland. Hulp is echt nodig en ik ga ook in NL helpen omdat ik een Fan van NL ben.

Es ist aber auch ein wichtiger Aspekt, dass speziell in NPO 3 Programme gibt wie Puberruil - Uit de Kast und Brugklas diese Thematik immer mal wieder angeschnitten wird.

2 „Gefällt mir“

Ich habe das Gefühl, dass Themen wie Homosexualität in den Niederlanden generell “sichtbarer” (und selbstverständlicher) sind als hier in Deutschland - in der Gesellschaft aber auch in den Medien.

1 „Gefällt mir“

ja und das ist für mich auch ein Grund, warum ich Mitglied beim COC Niederlande (Tilburg) bin. Man darf keine Angst haben zu sagen, was man fühlt und liebt.

1 „Gefällt mir“

Das sehe ich genauso wie du.