Dag, ik ben Klaus

Dag allemaal,
ik ben Klaus, 42, en woon in Beieren. Ik heb bijna 20 jaar geleden in Vlaanderen gestudeerd, daar heb ik ook taalcursussen Nederlands gevolgd. Helaas ben ik vele dingen vergeten maar ik zou mijn Nederlands graag willen ophalen.
Ik ben leerkracht an een „Gymnasium“, ik geef latijn, godsdienst en politiek. Omdat ik helaast geen Nederlander of Belg ken met wie ik een beetje kan babbelen, heb ik op het net gezocht.

Ik zou graag met julie willen schrijven.

Groetjes,
Klaus

11 „Gefällt mir“

Hallo Klaus, goed dat je ons gevonden hebt. Ook ik woon in Beieren en wil wel eens babbelen maar liever geen Vlaams. :wink:
In welk gedeelte van de Freistaat woon en werk je ? In ieder geval ben ik nu niet meer de enige in Beieren op het forum en wens je veel plezier bij ons. Een paar weken geleden heeft zich een jonge dame uit München aangemeld, maar sindsdien niets meer vernomen van haar.

groet van Hans.

4 „Gefällt mir“

Hoi Klaus,

Hartelijk welkom op het forum. Leuk dat je ons hebt gevonden. Hier zijn er vele mogelijkheden te oefenen resp. jou in de Nederlandse taal te verbeteren. Kletsen is op het forum niet echt mogelijk maar zeker met de Beierse Nederlander Hans. :blush:

Groetjes
Freyja

1 „Gefällt mir“

Dag Hans,
ik woon in Neumarkt / Oberpfalz, en jij? Mijn hobbies zijn kaarten, vissen, koken… en Nederlands leren.

Ik heb nog een verzoek: Als ik een fout zou maken in mijn zinnen, zeg het me alsjeblieft.

Tot de volgende keer!
Klaus

1 „Gefällt mir“

Hoi Klaus,

Ik woon eveneens in de Oberpfalz precies tussen Hersbruck en Sulzbach-Rosenberg, dus maar 40 km van Neumarkt. Vorige week waren we nog in Neumarkt en komen daar af en toe om gezellig koffie te drinken in de Altstadt bij mooi weer. Ik woon ook nog in Niederbayern, maar daarover een andere keer.

groet van Hans

PS,… Ik hou niet van kaarten, vissen en koken. :joy:

2 „Gefällt mir“

helaas

Goedenmorgen. Helaast was natuurlijk een fout :frowning:

Ik kom ook uit Niederbayern, niet zo ver weg van Passau.

Groetjes,
Klaus

1 „Gefällt mir“

Ook toevallig, ik ook maar 25 km van Passau, verder geen gelijkenissen behalve het les geven, echter op een heel ander gebied.

1 „Gefällt mir“

Ik ben soms in Hersbruck in de „Therme“. Mijn ouders wonen aan de grens naar Oostenrijk, en daar ben ik ook af en toe. Maar nu zit ik in mijn woning in Neumarkt omdat ik niet naar buiten mag wegens corona.
Overmorgen moet ik weer beginnen met lesgeven.

Groeten,
Klaus

Hallo Klaus, kijk eens naar je post !!!

1 „Gefällt mir“