Certificaat Nederlands als Vreemde Taal (CNaVT) - ervaringen?

hallo iedereen
Ik ben nieuw hier in het forum, maar heb al een vraag…

Mijn moedertaal is Duits - eigenlijk Zwitserduits - en sinds ongeveer drie jaar leer ik Nederlands met een klein groepje. Volgends de school zijn we op niveau C1, maar die tellen gewoon de aantal lessen…
Nu hebben we ons de doel gesteld om over een jaar de CNaVT te halen. Heeft iemand ervaring met deze examen? Ik kenn niemand, die dit examen afgelegd heeft, vaaker word de staatsexamen Nt2 gedaan(maar daar is geen diplome op niveau C1).
Ik zou erg benieuwd zijn naar ervaringen en tipps… dank je wel!

Andrea

2 „Gefällt mir“

Hallo Andrea,

willkommen hier! Leider kann ich dir bei Deiner Frage nicht weiterhelfen, aber vielleicht magst du dich in der “Vorstellungsrunde” mal vorstellen?

Veel plezier alvast, en er zijn zeker mensen hier, die het wel weten….

Groetjes
Gabi

@ralf, kun jij Andrea verder helpen?

we zullen de examen gewoon in mai 2020 doen…so geen hast met “Tipps und Tricks”, we hebben genoeg tijd en ik verheug me ook over antwoorden in drie weeken. :slight_smile:

Hoi Andrea,

Ervaringen heb ik zelf niet, maar hier is een link.

http://cnavt.org/voorbereiding

Taaltips:

we zullen de het examen gewoon in mai mei 2020 doen…so geen hast haast met “Tipps und Tricks”, we hebben genoeg tijd en ik verheug me ook over antwoorden in drie weeken weken.

Edit: Ik heb trouwens een test op B2-niveau gedaan. Ik bedoel alleen als oefening. Als oefening kan ik het gewoon aanraden.
Dat zou een uitdaging voor me zijn, omdat er een beperkte tijd beschikbaar is.

1 „Gefällt mir“

Dus geen haast… of: Daarom hebben wij geen haast…

1 „Gefällt mir“

@Bedankt voor jullie taaltips voor @AndreaK, @Andrea1 en @Toetje :slight_smile:

Hier is er er nog eentje:

ik ben ook blij met antwoorden die ik pas over drie weken krijg :wink:

zich verheugen over iets is goed Nederlands, maar het is niet echt spreektaal.

Hallo AndreaK, mag ik misschien even vragen of je de toets inmiddels hebt gedaan? Was benieuwd naar de ervaringen…
Groeten, Sini