Buch: Vlekkeloos Nederlands

Hallo allemaal,

„Vlekkeloos Nederlands voor iedereen“, ISBN 9789077018750, is een boek voor zelfstudie Nederlands. Kan iemand het me aanbevelen?

Ik vond het op „http://www.nederlandsetaaltest.nl“, waar ik zojuist mijn Nederlands heb getest. Ook al kan ik het Nederlands inmiddels heel god lezen een op de radio of in luisterboeken begrijpen, maar ik vond de vragen soms nogal ingewikkeld.

Het probleem van zulke boeken is dat ze te saai kunnen zijn, en in dat geval vergeet ik het allemaal weer, en is het de moeite (en het geld) niet waard.

Groetjes,
Eline

1 „Gefällt mir“

Hoi Eline,

Ik heb dit boek gekocht en ik vond het wel informatief maar heel droog. Er zijn zes hoofdstukken met theorie en veel (soms lastige) oefeningen. Ik denk, dat je je snel gaat vervelen en ik heb het zelf ook niet helemaal doorgelezen.

Groetjes
Jutta

2 „Gefällt mir“

Hoi Jutta,
Bedankt voor de waardevolle informatie. Dus ga ik dat boek niet kopen, tenminste niet nou en kan ik iets anders met dat geld kopen. Ik heb al zo’n saai boek (“Precies”), en dit is voldoende voor mij, omdat het de hele grammatica bevatt.
Groetjes, Eline

1 „Gefällt mir“

Precies! vind ik zelf het beste grammaticaboek dat er is :wink: Alles wordt heel duidelijk uitgelegd met veel voorbeelden. „Vlekkeloos Nederlands“ ken ik niet.

1 „Gefällt mir“

Okay, als Precies zo goed is, zal ik nooit meer een boek grammatica kopen!

Het probleem is mijn motivatie. Als ik een examen zou moeten schrijven, zou ik er heel graag met zo’n boek voor oefenen, maar alleen maar voor het plezier lees ik liever of luister naar luisterboeken een hoorcolleges.

Maar als er ooit iets an de hand zal zijn voor wat ik een preciezere grammatica nodig heb, ga ik er met meer enthousiasme voor “Precies!” doorwerken.

Intussen moet wat ik tot dusver heb geleerd, voldoende zijn.

Groetjes, Eline

1 „Gefällt mir“

Grammaticaboeken zijn toch ook helemaal niet bedoeld als „Bettlektüre“, Eline :wink:

Hier nog wat kleine verbeteringen:

Bedankt, Alex, voor jou verbeteringen. Dit vind ik een veel leukere manier om grammatica te oefenen.
Soms heb ik ook zin in een systematische aanpak van de taal (inderdaad voor mijn plezier!) en dan lees ik graag over de grammatica. Maar nu wacht ik liever heel geduldig tot er weer zo’n fase in mijn leven opduikt.
Groetjes, Eline

2 „Gefällt mir“