Broodje è mè ù 🥚

In Den Haag spricht man die Vokale ei und ui etwas anders aus als im Rest des Landes …

PS: Bitte nicht verzweifeln, wenn du den Text nicht verstehst. Das hier ist wirklich was für Fortgeschrittene, bzw. Hartgesottene.

1 „Gefällt mir“

:slight_smile:

Moeilijk!

Ik weet niet of iemand hier Boozy van N.A.O.P. kent, maar die heeft/had een side-project. Die gingen onder twee namen: duh règah buigahs & duh puijuh-zeikargs. Ultra-plat (en grof) Hagenees, maar oergrappig (als je dat kèn verdrage)

Er was begin van de noughties (2000-2010) een programmaatje te krijgen (een soort Wordpad), waarmee je standaardtaal kon omzetten naar plat-Hagenees. Harrie-pad … gebaseerd op de strip Haagse Harrie.

Ze hebben ooit een tour door Nederland gemaakt: gewoon met een boombox ergens met z’n tweeën staan te rappen. Zag ze in Maastricht: duurde tien minuten voordat de TL-buizen voor de V&D omlaag kwamen donderen (geen grapje)

1 „Gefällt mir“

De stijl is niet helemaal mijn smaak, maar ik word er toch wel een beetje nostalgisch van :wink: (ik heb halverwege de jaren negentig in Den Haag gewoond)

Klinkt een beetje als twee mensen die in Bamberg bier bestellen…

A: A U! (Ein ungespundetes Bier [bitte])
B. I aa! (Ich auch)

1 „Gefällt mir“