Boekentips 📚 Oder: welches Buch liest du gerade?

@Saylana dann solltest du @Goedin2018 fragen, sie wird auf NiederlÀndisch lesen :grin: . Ich habe das als E-Buch vom Goethe-institut geliehen.

Wenn ihr beiden das Buch gelesen habt, dann können wir vielleicht versuchen, uns mal darĂŒber zu unterhalten.

3 „GefĂ€llt mir“

Ik zoek een boek om ideonatische uitdrukken op te zoeken en kan alleen een Nederlands-Engels vinden. Wat denken jullie ervan?

idiomplanet - GeĂŻllustreerde idiomatische uitdrukkingen Nederlands-Engels (NiederlĂ€ndisch) Taschenbuch – 27. Juni 2018

von Torsten Peters (Autor), Gallih Windu (Illustrator)[Taschenbuch EUR 7,99 ](javascript:void(0))

1 „GefĂ€llt mir“
kleine taaltip voor Freyja
1 „GefĂ€llt mir“

:grinning:

1 „GefĂ€llt mir“

Hallo, ik heb Harry Potter nu gelezen en zoek een nieuw boekje voor de kindle. Wie heeft en idee? Mijn Niveau is A2. Misschien een boekje voor kinderen? Een boekje van Mirjam Oldenhave en Rick de Haas? Ik heb de filmen van Mees Kees gezien. Of hebben jullie better ideen? Pinkeltje misschien?
Dankjewel!

1 „GefĂ€llt mir“

@Andrea1 und ich finden Krabat, auf NiederlÀndisch de meester van de zwarte molen, noch immer ein schönes Buch.

2 „GefĂ€llt mir“

De meester van de zwarte molen finde ich leider nicht im kindle-Shop. Hat jemand was von Tonke Dragt gelesen, de brief voor de koning z.B.? Klappt das schon mit meinem Niveau?

Dankjulliewel!

1 „GefĂ€llt mir“

Die DVD gibt es fĂŒr 4,35 plus 3,00 Euro Versand bei Amazon.

1 „GefĂ€llt mir“

Brief voor de koning is ook goed👍
Er is daar ook een tweede deel van. Ik dacht 'geheimen van het wilde (zwarte?) Woud.

2 „GefĂ€llt mir“

Wild is correct.

Die BĂŒcher von Tonke Dragt finde ich fast alle ziemlich gut. Habe sie mehrfach gelesen, einige auch auf NiederlĂ€ndisch. Wenn du HP lesen kannst, solltest du auch mit den BĂŒchern von Tonke Dragt zurecht kommen. Romane mit viel Handlung sind immer ganz dankbar. :slight_smile: Die beiden genannten BĂŒcher sind wahrscheinlich ihre besten EinsteigerbĂŒcher. Vielleicht auch “De blauwe boekanier”, da es nicht so dick ist.

2 „GefĂ€llt mir“

Dag Piak, ik heb “de brief voor de koning“ gekocht. Ik kan het goed lezen. De kindle heeft een wordenboek, maar ik gebruik het zelden.

Een goede avond!

Katja

1 „GefĂ€llt mir“

Woordenboek :wink:

1 „GefĂ€llt mir“

Natuurlijk, “woor“ een gesloten lettergreep, niet geopend


Een mooie dag!

2 „GefĂ€llt mir“

Meester van de zwarte molen (Krabat) (ohne De :wink: )

1 „GefĂ€llt mir“

Ich habe dieses Buch noch nicht gelesen. Sein Buch “Mama Tandoori” hat mir aber auch sehr gut gefallen. “Mama Tandoori” ist ein sehr schönes und lustiges Buch. Das Buch ist sowie “De IJsmakers” is Deutsche ĂŒbersetzt worden. Auch möchte ich euch “As in Tas” von Jelle Brandt Corstius empfehlen. Die beiden BĂŒcher sind autobiografisch.

1 „GefĂ€llt mir“

Ich hab keinen Buchtipp, aber einen Filmtipp: (Leider gibt’s den Film auf YouTube nicht mehr).

Madame Jeanette

Hallo, ik heb “De brief voor de koning“ gelezen. Het was erg goed. Ik ga het op het Duits voor mijn zoon voor Sinterklaas te kopen.
Nu heb ik zin in een nieuw boekje. Misschien een verhaal van Sinterclaas en de zwarte Piet. Hebben jullie een suggestie?
Dank jullie wel!

Ik weet niet of ‘‘Kus me Kate’’ door Melissa Nathan een bestseller was maar ik had het te lezen. Het boek verscheen in 2005 en is een vertaling van het oorspronkelijke ‘‘The Waitress’’.
Waarom moest ik het lezen? Het boek was niet voor mijn lijftijd en gemak, maar als ik een boek begin lezen moet ik er volledig tot het einde door gaan. Anders blijven er nutteloze hoofdstukken in mijn hersens, soort gebroken bestanden op een harde schijf van een computer. :slight_smile:

Het boek gaat over een groep afgestudeerde jongeren die een weg in hun leven zoeken. Ze hebben verschillende vakken geslaagden. Dus moet iedereen door zijn eigen wedstrijden en uitdagingen gaan. Om alles ingewikkelder te worden speelt de liefde er zijn bijzonder rol in.

Ben je jonger dan dertig en houd je van een beetje romance? Dan is dit boek misschien ook goed voor jou.

3 „GefĂ€llt mir“

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_1/257-1271486-8452618?__mk_de_DE=ÅMĂ…ĆœĂ•Ă‘&url=search-alias%3Daps&field-keywords=sinterklaas+book&rh=i%3Aaps%2Ck%3Asinterklaas+book

Dank je wel Andrea. Ik heb het boekje “Dag, Sinterklaasje“ gelezen


1 „GefĂ€llt mir“