Bettina leert Nederlands

Succes met je rijexamen Bettina!

1 „Gefällt mir“
Für Freyja

Succes met je rijexamen, Bettina!

1 „Gefällt mir“
Kitty

Ja, bedankt Kitty. :grinning:

Dank je wel, Freyja.

Ik hoop dat ik door het examen kom. Ik ben erg bang voor examen. Op 6. April heb ik nog een examen, daar ben ik nu wel bang voor. Maar dat vertel ik na mijn rijexamen.

Groetjes,
Bettina

Dat snap ik wel. We duimen voor je. :slight_smile:

:netherlands: slagen voor een examen (vaste uitdrukking) = :de: ein Examen bestehen

PS: op 6 (zonder punt) april

1 „Gefällt mir“

Ik ben voor het rij-examen geslaagd.

De volgende examen is al op 6 april. Deze keer heb ik examen met mijn hond. Smilla en ik zijn bij de “Rettungshundestaffel” bij het Duitse Rode Kruis. Het is onze eerste examen samen.

Wanneer wij voor het examen slagen, zijn wij een “geprüftes Rettungshundeteam”.

Daarna kunnen wij bij het zoeken naar vermiste mensen helpen.

Het examen heeft vier delen. Wanneer wij bij een deel van het examen zakken moeten wij 's zomers alles herhalen.

1 „Gefällt mir“
  1. Je bent voor het rij-examen geslaagd.

Hartelijk bedankt voor jouw snelle correcties.

Groetjes,
Bettina

1 „Gefällt mir“

Super, Bettina. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Misschien kan me even de een of ander helpen?
Hoe kann ik in een E-Mail volgende zin in het Nederlands schrijven?

Wir freuen uns. Herzliche Grüße und bis bald.

Groetjes,
Bettina

Das kann man nur mit Kontext übersetzen, Bettina. Sonst ergibt es im Niederländischen keinen Sinn.

Was willst du denn genau sagen?

Ich möchte einen Campingplatz reservieren. Ich hatte gestern eine Anfrage geschickt und heute die Antwort erhalten, dass sie noch einen Platz für uns frei hat. Der Schlusssatz war:

Ik zie uw reactie en eventuele bevestiging graag tegemoet.

Jetzt würde ich gerne die Reservierung bestätigen und sagen, dass wir uns freuen.

Ah, ok, das würde ich einfach direkt in den Text reinschreiben. So, zum Beispiel:

Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Fijn dat er nog een plaatsje vrij is. Hierbij willen we onze reservering graag bevestigen.

Hartelijke groeten en tot gauw,
Vorname Nachname

2 „Gefällt mir“

Dank je wel, Alex.

1 „Gefällt mir“