Andrea neemt afscheid van het forum

Hoi, beste forumleden,

Ik heb veel geleerd op het forum (vooral in het begin) en het was een goede tijd en ik wil Alex, Ralf, Rike, Jessi, Maartje, Elsa, Isabelle bedanken.

Ik heb ook veel geleerd van Kitty, Jan, Bianca1984, Kelly, Peter1 en Haagsehans. Ik heb je humor altijd leuk gevonden, beste Hans. :slight_smile:

En Ruth natuurlijk. Jij hebt mij het meest geholpen, toen ik gefrustreerd was en stopte met leren. Jouw tips waren zeer nuttig.

Ik vond de posts van Oliver, Peter, Dobsondirk en vooral van Estarling en Anja altijd waardevol en geweldig om te lezen.

Nogmaals hartelijk dank voor je oefenhoeken Petra en Jutta, daar heb ik veel van geleerd.

Ik heb de tekst altijd voor mezelf verbeterd en ze vervolgens vergeleken. Je Nederlands, beste @Petra, is echt goed geworden. :+1:

Ook dankzij jou ben ik op dit onderwerp gekomen:. :slight_smile:

En ik vond het ook grappig om te limericken, Gerd.

Jouw crypto’s en ra-ra-ratje, Ludo vond ik trouwens ook leuk.

Ik wens de nieuwe en toekomstige leden veel succes met de Nederlandse taal. En de Nederlanders natuurlijk veel succes met de Duitse taal.

Zoals ik al zei, het was een geweldige tijd, maar ik voel me niet zo goed op het forum en daarom zeg ik voor nu „Tot ziens“.

Groetjes,
Andrea

9 „Gefällt mir“

Ach, Andrea, wat spijtig dat je ons moet verlaten.
Je was altijd zo alert en enthousiast op het forum actief.
Ik denk met plezier aan je bijdragen terug, en ik zal ze zeker missen.
Wellicht komt de hier geleerde van de Nederlandse taal je nog van pas en/of heb je er plezier van.
Hartelijke groeten,
Ludo

5 „Gefällt mir“

Liebe Andrea,
Ik zie dat je bijna twee jaar op het forum bent geweest. Ik vind dat je echt veel van het Nederlands hebt geleerd. Maar je hebt ook heel veel energie gestopt in het helpen van de Nederlanders met de Duitse taal. Daarvoor ook echt heel erg bedankt!:hugs::hugs::hugs:
Jammer dat het nu zo loopt. Misschien kom je af en toe nog eens langs. Maar voorlopig zal ik je hier zeker missen.
Liebe Grüße
Peter

5 „Gefällt mir“

Liebe Andrea,

Dankjewel voor al je tips, uitleg over het Duits, je berichtjes. Ik vond het echt waardevol!
Jammer dat je weggaat! Veel wijsheid en zegen op nieuwe plekken waar je zult komen! En natuurlijk ben je altijd welkom om nog eens langs te komen op het forum :wink:

Groetjes van Anja

5 „Gefällt mir“

:disappointed_relieved::open_mouth::worried:

4 „Gefällt mir“

O, wat jammer Andrea. Gewoonlijk hoef dit niet gebeuren.
Dit is in algemeen een leuk internetsite die niet op intieme geheimen gebaseerd is. Wij delen af en toe ideeen, natuur foto’s, korte onschadelijke teksten om gecorrigeerd te worden en dergelijke dingen.
De enige reden om dit site te verlaten is het onlinepesten,
maar hier is geen sprake over, vind ik.
Ik wens je veel succes verder om een deskundige Nederlands te worden.

5 „Gefällt mir“

Hoi Andrea,

Waarschijnlijk heb je de beslissing al genomen, maar een andere mogelijkheid als stoppen/weggaan is om even “rust” te nemen. Eventuele mails met updates van het forum die je ontvangt, zou je ook uit kunnen zetten. Er gebeurt niets met je account als je niet actief bent en misschien wil je over een tijd toch weer wat bijdragen.

Hoe dan ook, heel erg bedankt voor al je positieve bijdrages!

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

9 „Gefällt mir“

Hoi Andrea,

het spijt me dat je het forum wilt verlaten. Ik zal je erg missen. Momenteel heb ik helaas weinig tijd en rust om iets in mijn oefenhoekje te schrijven, maar ik hoop dat je ooit weer terug komt en dat we dan toch weer van elkaar horen.

Groetjes
Jutta

4 „Gefällt mir“

Liebe Andrea, auch ich finde es sehr schade, dass du gehst. Du hast hier, wie andere Mitglieder schon schreiben, mit sehr viel Herzblut mitgemacht und dich engagiert. Dafür ein ganz großes Dankeschön. Es sind Mitglieder wie du, die dieses Forum zu einer lebhaften Community gemacht haben und machen.

Wie @Ralf schon sagte: Du bist jederzeit willkommen, “de draad weer op te pakken”. Ich würde mich darüber sehr freuen.

Alles Gute
Alex

9 „Gefällt mir“

Hoi Andrea,

wat jammer dat je wilt gaan. Maar ik snap het denk ik wel een beetje. Je schrijft niet waarom je je niet volledig op je gemak voelt. Misschien zouden we ook samen of iedereen voor zichzelf iets kunnen bijdragen daar iets te veranderen – als je dit wilt!

Ik had trouwens ook onlangs zelf de gedachte mijn account te wissen. Mijn belangrijkste reden was, dat ik het gevoel heb, dat we in dit forum in te veel Duitse golfen zwemmen, omdat er naar mijn mening de verhouding Nederlanders en Duitsers te veer uit het evenwicht is. Ik vind ook dat er nog te weinig mensen echt actief zijn.

Voor mij zijn bijvoorbeeld ook de taalspelletjes niet naar mijn smaak. Ik wil de tal gewoon gebruiken. Ik heb helemaal gen belangstelling in grammatica, regels en taalkunde. Ik denk het is een beetje hetzelfde zoals met music. De beste musici zijn die, welke de “taal” music gewoon ademen en leven en niet die, welke de regels beheersen. De regels kunnen soms wel van hulp zijn – dat zeker. Maar ik vind ze voor de taal eigenlijk niet echt belangrijk te weten – met uitzondering van de spelling.

Ik vind het prettiger gewoon over een onderwerp te praten / schrijven en daardoor de taal leren te gebruiken. Maar voordat “moeten” de fouten meer gezien en gecorrigeerd worden. Als dit niet gebeurt kan ik ook in elk Nederlandse forum voor en bepaald onderwerp actief worden en heb dezelfde oefening vanuit de taal gezien.

Niet het laatst missen we in het forum natuurlijk ook de gesproken taal – en dat is heel erg belangrijk volgens mij omdat de taal eigenlijk eerst gesproken is en in tweede instantie de schriftelijke form belangstellend is.

Maar vooral ook van mijn kant hartstikke bedankt voor je meedoen! :smiley:

Misschien tot een andere keer. :raising_hand_man:

4 „Gefällt mir“

:smile:

taaltip Peter

Ik had een uurtje over :wink: is een grapje, maar ik heb er wel kritisch naar gekeken.

3 „Gefällt mir“

Moin Andrea,

schade dass du weg musst. Ich werde dich vermissen. Danke für deine Hilfe.

Mach’s gut und alles Liebe
Imay

1 „Gefällt mir“

Ich begreife Dich gut, Andrea. Du hast hervorragende Beiträge geschrieben. Danke dafür.
Es läuft hier für meinen Geschmack monentan in der Tat
etwas holperig oder unrund. Aber ich bin froh, dass Du so aktiv warst.
Liefs,
Rike

1 „Gefällt mir“

Gut, ich war letzte Zeit nicht so aktiv. Aber dass etwas unrund läuft ist mir gar nicht aufgefallen. Hab ich was verpasst?

Vielleicht sollte man das „Unrunde“ dann versuchen anzupacken, bevor noch mehr Urgesteine sich gezwungen sehen zu gehen.

:thinking:

@Andrea1 du bist ja nun och noch anwesend, wenn auch weniger. Und das ist doch auch ok, es gibt hier ja weder Anwesenheits- noch Schreibpflicht. Schließlich dient das Forum ja einem Freizeitvergnügen mit dem Ziel was für unsere Fremdspachenkenntnis zu tun. Hab einen schönen Sommer!

Der Frage schließe ich mich gerne an.

Korrektur

Ich habe meinen Beitrag um “für meinen Geschmack” ergänzt.
Das ist sicherlich Ansichtssache.
Aber ich habe bereits von mehreren hier gehört / gelesen, dass sie z.B. keine Übungstexte mehr erstellen, da ( vielleicht aus Zeitgründen) zu wenig korrigiert wird ( auch Alex erwähnte das in irgendeinem Spiel bereits);
Darüber hinaus denke ich, dass jedes Forum seine Höhen und Tiefen erlebt und jeder erlebt sie auf seine eigene Weise. :slight_smile:
Ich hoffe jedenfalls, dass @Andrea1 wieder zurückkehrt; sie ist eine derjenigen, die vielen (selbst mir als Deutsche) so einige Dinge in punto Grammatik deutlich gemacht hat :+1:

2 „Gefällt mir“

Nun, wir haben halt viel weniger Niederländer hier und nicht jeder hat immer Zeit. Das kann man hier sicher niemandem zum Vorwurf machen. Es braucht dann halt etwas Zeit.

Und ansonsten fände ich es besser, dass, wenn du deinem Geschmack Ausdruck gibst, du auch sagst, was Du meinst. Gerne auch in einem anderem Thread.

Toetje

Ich habe niemandem hier einen Vorwurf gemacht, und da es um @Andrea1s thread geht, habe ich meine Korrektur versteckt :slight_smile:
Und wie ich bereits schrieb, empfindet jeder doch anders.
Groetjes

1 „Gefällt mir“