Alja

Ik ben Alja, Nederlandstalig. Ik woon in Oost-Vlaanderen, België en studeer Duits in avondonderwijs. Ik wil graag meer Duits praten en schrijven.

5 „Gefällt mir“

Hallo Alja,
herzlich Willkommen im Forum.
Hier bist du dann genau richtig!
Viel Spaß beim Lesen und Schreiben hier!
Liebe Grüße
Jessi

2 „Gefällt mir“

Herzlich willkommen hier im Forum, Alja. Schön, dass du uns gefunden hast. :wave:

2 „Gefällt mir“

Leuk dat je meedoet, Alja. We zijn hier een bonte mengeling van Nederlanders, Vlamingen en Duitsers :slight_smile:

Als je ook meer Duits wilt praten, neem dan eens een kijkje in de rubriek Sprachpartner. Op dit moment zoekt @rike bijvoorbeeld iemand om haar Nederlands mee te oefenen.

1 „Gefällt mir“

Welkom op het forum, Alja. Du wirst hier bestimmt jemanden finden um dein Deutsch zu verbessern :smiley: Het beste in de rubriek Sprachpartner, zoals Alex al schreef. Zelf ben ik Nederlander, dus leer je het beste geen Duits van mij :wink:
Als je verdere vragen hebt, laat het ons gerust weten.
Groeten uit Aken,
Ralf

Hallo Alja, leuk dat je hier meedoet :slight_smile:

Groetjes uit Duitsland

Rike.

2 „Gefällt mir“

[details=Taaltip][quote=“ralf, post:5, topic:681”]
dus leer je het beste …
[/quote]

Ralf, volgens mij ben je al te lang in Duitsland ;)[/details]

1 „Gefällt mir“

Nu zet je me aan het denken, Alex…waarom is het verduitst, deze zin? :confused:

1 „Gefällt mir“

Omdat dat een letterlijke vertaling uit het Duits is, Ralf. --> Also lernst du am besten …

Ik zou zeggen:

dus kun je maar beter geen Duits van me leren

(of iets in die trant).

2 „Gefällt mir“

Ik ga er eens over nadenken vandaag :thinking: Het klopt inderdaad dat er na verloop van tijd ongemerkt Duitse zinsconstructies in iemands hoofd sluipen, dat lezen we ook hier. Daarom ben ik zo blij met dit forum, teksten schrijven houdt je scherp, evenals de feedback van iedereen hier :blush:

1 „Gefällt mir“

Ein Beitrag wurde in ein neues Thema verschoben: Hoi, ik ben Rolf