Aachen/Aken (Babette)

Hoi, ik ben Babette, woon al bijna 40 jaar in Vaals, dus net Nederland, ben wel Duitse. Afgelopen zaterdag was ik bij de bijeenkomst in Aken. Leuk! zeker ook omdat mijn dochter en de kleinkinderen er ook waren en die kleintjes meteen met de kinderen van Ralf speelden. Ik ben benieuwd hoe het verdergaat.
groetjes

10 „Gefällt mir“

Ha Babette, wat leuk dat je aangestoken bent door het forum-virus :wink:

Van harte welkom!

Voor (kleine) kinderen lijkt het me trouwens een stuk eenvoudiger: Die verstaan elkaar op een of andere manier toch wel en zijn ook niet zo bang om fouten te maken als veel volwassenen :wink: Maar goed, in dat geval waren er alleen maar Duits-sprekende kinderen aanwezig, als ik dat goed heb begrepen.

Hoe is dat, om als Duitse net over de grens in Nederland te wonen? Merk je erg veel cultuurverschillen?

Ik heb de kinderen “Rupsje Nooitgenoeg” voorgelezen, "Raupe Nimmersatt"kennt iedereen in het Duits. Later heeft Benjamin, in Duitsland, tweede klas, het hardop gelezen,- 't klonk prima! Ik heb een begin gemaakt en zal het weer oppikken.
Cultuurverschillen over de grens, - als ik er nu mee begin kom ik te laat naar de les.
Een voorbeeld, onlangs mijn uitnodiging voor de koffie op mijn verjaardag, zonder een tijd aan te geven: De Nederlanders kwamen rond 14 uur, de Duitsers rond 16 uur. Dat was opvallend!

4 „Gefällt mir“

Hoi Babette,

Wat leuk om je nu hier te zien! :slight_smile:

Binnenkort zal ik een nieuwe datum voor een bijeenkomst in Aken bekend maken. Dan komen de kinderen ook weer mee?

Een hele fijne middag, groetjes,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Dan herken je dit vast wel …

3 „Gefällt mir“

Ja, absoluut! Wel ken ik het koekje bij de koffie echt ook uit de praktijk, zelfs in Limburg!

2 „Gefällt mir“

Echt? Volgens mij is dat echt heel ouderwets …

2 „Gefällt mir“

nou in Vaals zijn ze wel soms erg Duits soms erg conservatief :wink:

4 „Gefällt mir“