A big hellooo aus Arnhem

Hoi Allemaal, ik ben Suzanne uit Arnhem.

Geboren in Amsterdam. Woon nu met man en tweeling in Arnhem.
Ik ben zelfstandige en doe verschillende marketing en webdesign projecten. Echt leuk werk.
Verder heb ik veel interesses en hobby’s zoals fietsen, tafeltennis, beleggen in aandelen en opties, films, lezen, webdesign en uit eten gaan.

Deze week ben ik teruggekomen van een voetoperatie in Hamburg. Dat was het laatste zetje om meer energie te steken in het verbeteren van mijn Duits. Bij toeval vond ik dit forum.
Wow, indrukwekkend en plezierig om te lezen!

Ik ben 1x per maand en soms vaker in Duitsland.

  • Bezoek van mijn tante
  • Ik heb 1 klant in Düsseldorf die geen Engels spreekt
  • Een jaarlijkse Sommer Kanukurs in Hilden
  • Korte trips naar alle prachtige steden, Kleinstaedte en natuurgebieden

Lang geleden op school heb ik 2 jaar Duits gehad. Heel veel grammatica, maar helaas weinig mogelijkheden on te spreken. Het was voor mij echt ‚een schok‘ om kort geleden er achter te komen dat de woorden Spiel en Stadt uitgesproken worden als Sjpiel en Sjtadt.:scream:

De afgelopen jaren heb ik clips op Youtube bekeken voor de uitspraak en om nieuwe woorden te leren. Afentoe ARD of ZDF gekeken. Het nieuws en met name de Duitse docu’s bevallen mij goed door het tempo, dat perfect is om alles te kunnen volgen. Verder luister ik dagelijks naar 1Live Radio. Maar een gesprekspartner om zelf te spreken ontbreekt nog.

Ik hoop daarom op dit forum leuke mensen te treffen om Duits/Nederlands te spreken.

Ich freue mich euch kennen zu lernen!

LG en groetjes,
Suzanne

8 „Gefällt mir“

Hallo Suzanne,

Leuk dat je ons gevonden hebt. Als je eens weer in Düsseldorf bent, kun je misschien hier naartoe gaan: NL-Café rund um Düsseldorf - #443 von Nicole67. Maar ook in Keulen gaat soms een stamtafel door.

Groetjes,
Saylana

1 „Gefällt mir“

Hallo Suzanne,

dann heiße ich Dich mal auf deutsch herzlich willkommen.
Die Forumsmitglieder, deren Muttersprache deutsch ist, sind hier nämlich in der Überzahl und bemühen sich meistens, niederländisch zu schreiben. Ich hoffe trotzdem, dass Du hier Gelegenheit finden wirst, Dein deutsch zu verbessern.
Viel Spaß hier

Helga (de bijna-buurvrouw uit Apeldoorn)

1 „Gefällt mir“

Hi Helga,
Danke für deine ‚warme‘ Wilkommengruß,
Schön dass du so in der Nähe wohnst. Vielleicht können wir einmal interessante Restauranttips aus tauschen :yum:.

Groetjes,
Suzanne

1 „Gefällt mir“

Hoi @SuzyFlamingo Suzanne,

Welkom en de groeten uit Düsseldorf ;). :slightly_smiling_face:
Misschien zien we elkaar een keer bij onze stamtafel of je laat het even weten als je weer een keer hier in de buurt bent?

In ieder geval veel plezier hier op het forum en succes met het leren :slightly_smiling_face:

Rike

1 „Gefällt mir“

Hoi Suzanne,

Van harte welkom hier op het forum. Leuk dat je ons gevonden hebt!

Ik zie dat je Hilden noemt: toevallig, want mijn vrouw is daar geboren :blush: Zelf kom ik uit Den Bosch (of eigenlijk Rosmalen).

Veel plezier hier op het forum, hartelijke groeten,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hi Rike,
Dank je voor beide berichtjes. Waarschijnlijk ben ik pas in 2024 weer in Düsseldorf. Lijkt me leuk om bij de Stammtisch aan te schuiven.

Deine ‚Quatsch-Einladung‘ nehme ich gerne an. Ich muss diese Woche noch ein paar Sache erledigen. Nächste Woche melde ich mich für ein paar Geheimtipps von Düsseldorf :wink:

Bis bald, Suzanne

1 „Gefällt mir“

Hoi Ralf,

Leuk om zo persoonlijk welkom te worden geheten. En te zien hoe actief dit forum gebruikt wordt. Ik voel me al een beetje opgenomen in de groep :grinning:.

Dus Hilden ken jij ook? Ik kom niet vaak mensen tegen die die plaats kennen. Ik heb het daar altijd naar mijn zin.

Rosmalen . . . brings back memories. Ik ging daar vroeger regelmatig met een vriendin naar de sauna en dan uitgebreid eten in Vught. En Den Bosch is natuurlijk ook een fijne stad om rond te kijken, te shoppen en te eten.

Groetjes, Suzanne

Hoihoi,

Hilden ken ik vooral van naam. Ik ben er maar een keer eventjes geweest, en het was er donker, dus zag ik niet veel :see_no_evil:

Leuk dat je in Rosmalen bent geweest! :blush: En in Vught woonde vroeger trouwens familie van ons.

Tot gauw, groetjes

Even twee dagen niet op het forum geweest en gelijk een hoop nieuws.
Ook van mij een welkomsgroet voor Suzanne vanuit Beieren.
Succes !!

1 „Gefällt mir“