A big hellooo aus Arnhem

Hoi Allemaal, ik ben Suzanne uit Arnhem.

Geboren in Amsterdam. Woon nu met man en tweeling in Arnhem.
Ik ben zelfstandige en doe verschillende marketing en webdesign projecten. Echt leuk werk.
Verder heb ik veel interesses en hobby’s zoals fietsen, tafeltennis, beleggen in aandelen en opties, films, lezen, webdesign en uit eten gaan.

Deze week ben ik teruggekomen van een voetoperatie in Hamburg. Dat was het laatste zetje om meer energie te steken in het verbeteren van mijn Duits. Bij toeval vond ik dit forum.
Wow, indrukwekkend en plezierig om te lezen!

Ik ben 1x per maand en soms vaker in Duitsland.

  • Bezoek van mijn tante
  • Ik heb 1 klant in Düsseldorf die geen Engels spreekt
  • Een jaarlijkse Sommer Kanukurs in Hilden
  • Korte trips naar alle prachtige steden, Kleinstaedte en natuurgebieden

Lang geleden op school heb ik 2 jaar Duits gehad. Heel veel grammatica, maar helaas weinig mogelijkheden on te spreken. Het was voor mij echt ‚een schok‘ om kort geleden er achter te komen dat de woorden Spiel en Stadt uitgesproken worden als Sjpiel en Sjtadt.:scream:

De afgelopen jaren heb ik clips op Youtube bekeken voor de uitspraak en om nieuwe woorden te leren. Afentoe ARD of ZDF gekeken. Het nieuws en met name de Duitse docu’s bevallen mij goed door het tempo, dat perfect is om alles te kunnen volgen. Verder luister ik dagelijks naar 1Live Radio. Maar een gesprekspartner om zelf te spreken ontbreekt nog.

Ik hoop daarom op dit forum leuke mensen te treffen om Duits/Nederlands te spreken.

Ich freue mich euch kennen zu lernen!

LG en groetjes,
Suzanne

8 „Gefällt mir“

Hallo Suzanne,

Leuk dat je ons gevonden hebt. Als je eens weer in Düsseldorf bent, kun je misschien hier naartoe gaan: NL-Café rund um Düsseldorf - #443 von Nicole67. Maar ook in Keulen gaat soms een stamtafel door.

Groetjes,
Saylana

1 „Gefällt mir“

Hallo Suzanne,

dann heiße ich Dich mal auf deutsch herzlich willkommen.