99 tips voor het omgaan met Nederlanders

Das Buch von Hans Kaldenbach " Doe maar gewoon" hilft den Deutschen nicht gleich ins Fettnäpfchen zu treten. zum Beispiel ;met de deur in huis vallen oder gezelligheid

5 „Gefällt mir“

Hah, dat staat toevallig bij mij in de boekenkast! Maar ik moet toegeven dat ik het nog niet heb gelezen. :wink:

Ha, dat lijkt me een interessant boekje. Ik kende het nog niet.

Auf der Website von Hans Kaldenbach findet man eine kleine Kostprobe (auf Niederländisch):

http://www.hanskaldenbach.nl/PDF/Kaldenbach,%20DOE%20MAAR%20GEWOON,%20selectie,%20%20AL.pdf

1 „Gefällt mir“

Danke fürs Teilen der Leseprobe, die du gefunden hast, Alex. Das klingt wirklich ganz interessant. Bisher kannte ich das Buch auch noch nicht, aber das Buch wird wohl demnächst bei mir in den Bücherschrank einziehen :wink:

1 „Gefällt mir“

Ik ga het ook bestellen.

1 „Gefällt mir“

De laatste jaren is het ook normaal geworden om een fles wijn cadeau te
doen. De kwaliteit is meestal niet belangrijk: Nederlanders hebben niet zoveel verstand van
wijn.

Nou ja zeg… :grin:
Het boekje lijkt al wat ouder te zijn, maar het is wel grappig. Ik zou er geloof ik een beetje van schrikken, als iemand me precies volgens die regels een hand zou geven! Dat van het bloemetje klopt natuurlijk wel.

1 „Gefällt mir“

Wil je 'm eens van me lenen, @Maartje? :wink:

Ik raak van dat soort boekjes vaak alleen maar in de war, @Isabelle, omdat ik het lang niet altijd met ze eens ben! Ben ik nog wel een echte Nederlandse, als ik mijn bezoek meer dan één koekje bij de koffie aanbied…? :smile:

2 „Gefällt mir“

Hahahaha, ik mag hopen van wel!

3 „Gefällt mir“

Ja zeker wel., Maartje. Aan die jarenvijftigtraditie houden steeds minder Nederlanders vast.

3 „Gefällt mir“

Dat was ook mijn gedachte :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Was genau war auch dein Gedanke, Dieter? Bist du Niederländer?

…dass Herr Kaldenbach schon etwas älter sein könnte. Wie Maartje sagt…De Kwaliteit is niet belangrijk bij voorbeeld als reactie op de tekst: “Nederlanders hebben niet zoveel verstand van wijn.”

1 „Gefällt mir“

Ah, nu snap ik het :wink: Bedankt voor de verduidelijking, Dieter.