Zum Lesen ....Wenn Deutsche auf dem niederländischen Markt einkaufen

Eine schöne Geschichte zu den kulturellen Unterschieden zwischen Deutschen und Niederländern, finde ich!

4 „Gefällt mir“

Mooi verhaal. :slight_smile:
En wel heel authentiek de Duitse mentaliteit weerspiegelend.

Ik zou me ook doodschamen als ik voor 250 euro vis koop en niet zou kunnen betalen. :blush:

2 „Gefällt mir“

Och, wat schattig. :slight_smile:

Volgens mij gebeurt zoiets tegenwoordig niet meer zo vaak… Eigenlijk best zonde! Al doen we tegenwoordig natuurlijk ook op een andere manier boodschappen. De meeste mensen gaan naar de Albert Heijn (Jumbo, Lidl, Vomar, etc.) voor al hun benodigheden, en daar kunnen de cassières natuurlijk niet zomaar spullen meegeven zonder dat ervoor betaald wordt. In ieder geval niet zonder dat er aan het einde van de dag een manager merkt dat er iets vreemds gebeurd is. Bij een onafhankelijke bakker, slager of visboer is het natuurlijk een ander verhaal. Als je daar iedere week komt om pistoletjes en een half volkoren te halen, zijn ze vast sneller geneigd om je te vertrouwen. :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Eeen mooi verhaal, dat 21 jaar geleden gebeurde: “Ik heb het over 1996 als ik met vis op de markt in Dinxperlo sta”.

Een vriendin van mijn is markthandelaarster en zij zou hetzelfde hebben gedaan voor vaste klanten. Ze verkoopt geen vis, ze verkoopt wel textiel.

Maar ik ben geïrriteerd, omdat het over het verleden gaat. Zou het niet “als ik met vis op de markt in Dinxperlo stond” moeten zijn in plaats van “sta”?

Hoi Nicolas,

Goede vraag!

Omdat de vraag niet direct bij dit thema van @alex past, heb ik er een nieuw thema voor gemaakt. Lees hier verder.

1 „Gefällt mir“