Wortdomino - woorddomino (Teil 1)

Plankgas (hoogste snelheid, het gaspedaal van de auto tot op de vloer ingedrukt)

2 „Gefällt mir“

Gasalarm

alarminstallatie

installatietekening

Het lijkt windstilte te heersen op deze thread. Weet niemand hoe het met tekening verder kon gaan? Ik ook niet.

Niet verder vertellen: bijvoorbeeld met: houder, kast, lijst, map en misschien nog wel iets.

1 „Gefällt mir“

Nou ja, maar die beginnen toch met teken en niet met tekening, of niet? Maar als dat geldig is.

Tekeningsbevoegd

Hieronder lijkt in het thema een reacctie te zijn weggevallen…:interrobang:

het verbindende woord is

bevoegdheden

1 „Gefällt mir“
@Peter1 @Ludo

Met woorden die ik wel in het Duits ken (zoals zeichnungsbefugt/ -berechtigt - tekeningsbevoegd) maar in het Nederlands niet vind in woordenboeken en ergens anders op internet (of ze op internet niet zo snel kan vinden) raak ik tot de grenzen van mijn taalniveau. En ik wil ook niet zomaar raden. Dus zijn de woordspelletjes toch nuttig.

1 „Gefällt mir“

Bevoegdheden

(Tekeningsbevoegd is vreemd, maar mogelijk, tekenbevoegd de gewone uitdrukking en heeft de voorkeur.) https://onzetaal.nl/taaladvies/tekenbevoegd-tekeningsbevoegd

2 „Gefällt mir“

Hedenavond ( …ga ik naar de 40e huwelijksverjaardag (robijnen huwelijk) van mijn schoonzus en mijn zwager)

1 „Gefällt mir“

De avondklok (spertijd, verplicht binnenshuis blijven)

1 „Gefällt mir“

(de) klokbloemen

1 „Gefällt mir“

De bloemenmarkt

1 „Gefällt mir“

(de) marktplaats

Het plaatsbewijs (een wat ouderwets woord voor kaartje, treinkaartje, buskaartje, bioscoopkaart)

1 „Gefällt mir“

Het bewijsmateriaal

1 „Gefällt mir“

Materiaalpech

De pechvogel (iemand die vaak ongeluk heeft)

vogelvrij

2 „Gefällt mir“