Woorden raden 2 tot 7

Ja natuurlijk, maar ik heb nu zin in een toetje…
Ondertussen moet je een woord vinden

1 „Gefällt mir“

Is jouw toetje al op? Dan heb je weer tijd voor dit spelletje:

(7) L _ _ _ _ _ _

1 „Gefällt mir“

Kun je me goede LECTUUR aanraden?

1 „Gefällt mir“

Wil je jouw Nederlands verbeteren, opdat Peter niet meer zoveel werk heeft? Ik heb net een kinderboek gelezen: Oorlogsgeheimen, heel makkelijk te lezen en boeiend. Maar mijn woord staat er niet in.

L _ _ _ _ _ _

2 „Gefällt mir“

Een LOFLIED op het lezen. Maar een kinderboek over oorlog? Dat lijkt wel vreemd.

1 „Gefällt mir“

Zeggen we beter dat het een jeugdboek is. Maar een letter vind je nog steeds niet.

L _ _ _ _ _ _

1 „Gefällt mir“

In een volgend leven ben Ik graag een

L U I A A R D

1 „Gefällt mir“

Dat zou maar saai zijn! De hele dag in een boom hangen! :sloth: Letters kun je op die manier niet vinden.

L _ _ _ _ _ _

2 „Gefällt mir“

Wanneer was jouw
H U W E L IJ K :question: :wink:

2 „Gefällt mir“

:joy:

Hoe kom je op HUWELIJK? :thinking: We zoeken een woord met L _ _ _ _ _ _.
Kun jij voor me de grap even uitleggen? Ik kan er geen touw aan vastknoppen. :see_no_evil::grimacing:

Jij bent nieuwsgierig! Dat was heel lang geleden, gevoeld in de steentijd.
Ben je vandaag een beetje in de war? Want mijn huwelijk levert not een letter minder op dan de luiaard:
_ _ _ _ _ _ _ :rofl:

L _ _ _ _ _ _

2 „Gefällt mir“

Misschien wilde @Peter1 vragen of jouw huwelijk op een mooie LENTEDAG was, omdat het woord met L begint. Zou kunnen …:wink:

1 „Gefällt mir“

Nee, ons huwelijk was in oktober. Op een lentedag was dat niet mogelijk, omdat die acht letters heeft. :rofl:

1 „Gefällt mir“

Ben ik hier de LAATSTE die geconcentreerd meedoet?

4 „Gefällt mir“

Blijkbaar wel, @Peter1 heeft ons een beetje in de war gebracht met zijn huwelijksvraag. :joy:

Of laten we zeggen vandaag, omdat ik niet weet hoeveel Peter moet corrigeren. :grimacing:

2 „Gefällt mir“

Ja Leonard, jij bent de enige, die dat spel hebt begrepen. Dus vind je ook een nieuwe letter.

L _ _ _ _ _ E

1 „Gefällt mir“

Met LIJNOLIE gesmeerd een snelle poging.

1 „Gefällt mir“

Ik ben gewoon oververmoeid :scream:

2 „Gefällt mir“

Neem een lepel lijnolie, dat is gezond, misschien loopt het dan weer beter! @leon-art heeft dat wel herkend en mag een mooi nieuw woord bedenken.

1 „Gefällt mir“

Jeetje, nu heb ik per ongeluk ricinusolie ingeslikt. Nou dan snel een nieuw woord ingetypt.
(7) A _ _ _ _ _ _

1 „Gefällt mir“