Winter 1963: file op het IJsselmeer

Wie mij een beetje kent, weet dat het wat mij betreft graag het hele jaar lang winter zou mogen zijn. Af en toe een dagje herfst of lente erbij, oké, maar alsjeblieft geen zomer!
Ik vind het dus heel jammer dat we de laatste jaren redelijk zachte winters hebben gehad. (Maar ja, klimaatverandering is door en voor de Chinezen verzonnen, hè, dus no worries! :D) Doe mij maar wekenlang een dik pak sneeuw!
Hoe dan ook, gisteren zag ik een filmpje op Facebook langskomen over de bijzonder koude winter in 1963. Toen kon men met de auto op het IJsselmeer rijden en werd er zelfs een benzinestation op het ijs ingericht!
Hier kunnen jullie het Fabebookfilmpje bekijken en op Youtube staan er ook nog een paar, onder meer deze.
Geweldig, toch? :heart_eyes:

8 „Gefällt mir“

Wat grappig!

Ein wirklicher Stau war es natürlich nicht, aber Autos auf dem IJsselmeer – das ist schon etwas aussergewöhnliches gewesen :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Danke für den tollen Film. Das wusste ich noch nicht. Hat Spaß gemacht, ihn anzugucken.

2 „Gefällt mir“

Der YT Film habe ich mehrmals angeschaut und es ist hier in der Tat außergewöhnlich :wink:

1 „Gefällt mir“