Wie maakt het langste woord?

Het is Spaans maar omdat het ook in het Nederlands wordt gebruikt reken ik het goed :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Nog nooit gehoord, jongens. (Behalve in het Spaans, natuurlijk.) Heel interessant.

Wat ik wel al heb gehoord is

nadat

:wink:

3 „Gefällt mir“

nazaat

1 „Gefällt mir“

Dat wordt een hele moeilijke, @Roswitha ! Daar ga ik eens goed over nadenken…

2 „Gefällt mir“

Zandgat

3 „Gefällt mir“

Dat is je goed gelukt, Annemarie:)

2 „Gefällt mir“

zaterdag

3 „Gefällt mir“

Heel mooi @Ruth :thumbsup: :tulip:

1 „Gefällt mir“

Katerzang. Als in het voorjaar de poezen elkaar roepen.

2 „Gefällt mir“

Ik weet niet of ik dat zang zou noemen :wink:

Hele mooie vondst, Annemarie :thumbsup:

zangerkuit :grin::grin::grin:

2 „Gefällt mir“

Ein Schelm, wer Böses dabei denkt, kann ich nur sagen, lieber @Oliver! Bei “kuit” handelt es sich um eine unschuldige Wade. Wie wir alle wissen bei Sängern besonders ausgeprägt. :smiley:

(Es kann übrigens auch “Laich” bedeuten, aber da wird die Assoziation zum Sänger dann noch schwieriger.)

Jetzt hast du mich aber neugierig gemacht, @Oliver :wink:

Na ich bin es doch, der neugierig ist! Verratet mir doch endlich, was der kontsnijder bedeutet :wink: (siehe unten)

Ruth
14. Jan.
kontsnijder
(jaja, zeg het maar, @alex) :smiley:

1 Like

alex
Site-Administrator
14. Jan.
Wat ken jij voor rare woorden Ruth :wink:

1 Like

1 „Gefällt mir“

Also, das muss @Ruth machen :blush:

2 „Gefällt mir“

Nou. kuch. Euhm. Volgens de dikke van Dale bestaat de kontsnijder niet. En als je hem googelt vind je ook niks. Daarom dacht ik dat het woord gewoon niet bestaat en dat Alex zeker zou zeggen dat het niet telt.
Nu ze wil dat ik het raadsel oplos wordt ik echter onzeker. Bestaat de kontsnijder wel?!

In ieder geval is het een prachtig woord, toch? En je zou meteen een paar karaktereigenschappen van zo’n lastige kontsnijder kunnen bedenken. Je bent er vast ook al eentje tegen gekomen, @Oliver. :wink:

1 „Gefällt mir“

Als je dat nu so zegt denk ik misschien aan een “Nervensäge” of een “Erbsenzähler”, bedoel je zo iets? :grimacing: Maar ik heb natuurlijk andere associaties gehad en alleen het lekker kontje gezien :wink: Mannen…:roll_eyes::innocent:

2 „Gefällt mir“

Jaja. De mannen en de kontjes. :slight_smile:

Maar mijn associaties gaan inderdaad zo ongeveer dezelfde kant op. Voor mij zou een kontsnijder een betweter kunnen zijn die daarmee ook nog pronkt.

2 „Gefällt mir“

Heel mooi is ook het „kuch“, da heb ik weer iets geleerd, namelijk de Nederlandse vertaling voor „hüstel“ of „räusper“. Soms koop ik een Nederlandse „Donald Duck“ in de Albert Heijn in Vaals omdat ik het echt en onderhoudende manier vind om beter spreektaal te leren :duck: :grin:

1 „Gefällt mir“

Leer liever van de Nederlanders hier op het forum, hoor!

Woon je eigenlijk in de buurt van Aken, zeg? Oh ja, in Aken zelfs. Ik heb het net in je voorstelling gezien. Wat leuk.

1 „Gefällt mir“