Ben je politicus?
Jawel
Klopt, die speelt de viool, dat heb ik door elkaar gehaald.
Maar ja, ik ben een atleet.
Nee dat ben ik niet.
Sven Kramer ?
Ben je voetballer?
Nee die ben ik niet
Jawel!
Ben je misschien Rafael van der Vaart.
Nee - maar dat is al echt dichtbij!
Misschien zijn zoon, Damian van der Vaart?
En Ruud van Nistelrooij?
Je zei een atleet, een voetballer is geen atleet !
Maar goed, we gaan door in de voetbalwereld, speelt hij nog, voordat we alle mogelijke namen gaan noemen ?
Het… gebruik je in dit soort zinnen om te verwijzen naar iets dat je niet meer uitschrijft. Omdat datgene waarnaar het het verwijst direct na de komma staat, is het woordje het hier onjuist gebruikt.
het hier is het woordje het wel nodig.
Ik vind het is heel lastig om uit te leggen. Ik hoop dat het te volgen is.
Het is niet Damian van der Vaart en ook niet van Nistelrooy.
@Haagsehans : Sorry, ik dacht dat je het begrip “atleet” als ruimere term voor “Sportler” kunt gebruiken.
Hij speelt nog, maar zijn “prime time” is wel al voorbij. Nu weten jullie het waarschijnlijk.
@Peter1 : Het is wel te volgen omdat het in het Duits eigenlijk precies hetzelfde is („Nach den Wahlen werden wir wissen, wer…“ of „Nach den Wahlen werden wir es wissen.“ - aber dann ohne direkte Erläuterung nach dem Komma).
In der gesprochenen Sprache wird das allerdings nicht ganz so genau genommen, da könnte man den ersten Satz mit „es“ durchaus mal hören.
Ik vind voetbal niet heel interessant en heb er niet veel verstand van. Een naam ken ik wel nog en ik weet ook dat zijn beste tijd voorbij is. Ik probeer het met: Arjen Robben.
Klopt. Die is nu 37 en nog (of: weer) actief bij Groningen…
Jij bent weer aan de beurt.
Dus, wie ben ik? Wie wil beginnen?
Omdat er al drie mannen zijn voorbij gekomen denk ik dat je deze keer een vrouw bent.