Wat is jullie woord van de dag?

Ongeveer 30% van dit forum Rike.

1 „Gefällt mir“

:joy:

Mijn woord vandaag is Hydrostößel. Ik zou niet eens weten hoe dit in het Nederlands genoemd wordt. Dat moet ik nog eens op gaan zoeken. Het is een onderdeel van een verbrandingsmotor in auto’s en in mindere mate motorfietsen. Fijne dag!

1 „Gefällt mir“

Dat is een hydrostoter Robert !

1 „Gefällt mir“

Ha Hans! Ik vond ook de vertaling hydrolische klepstoters. Hydrostoters is een prachtige en efficiënte samentrekking van die twee woorden. Dank je wel!

Mijn woord van de dag is omhelzen.
Es erinnert mich an das umgangssprachliche Wort „Umholzen“, was nur fast das Gegenteil meint :smiley:

2 „Gefällt mir“

Stootblok. :rofl:

https://www.ad.nl/rotterdam/bizar-metro-knalt-door-stootblok-en-wordt-gered-door-walvisstaart-bestuurder-aangehouden~aeafdd92/?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20201102&ctm_ctid=952f14bf929ec5468053c540a4122005&utm_term=952f14bf929ec5468053c540a4122005

5 „Gefällt mir“

LOL ! Wat geweldig !

Die walvisstaart heeft een ongelooflijk sterke structuur om ca tien ton op zijn kant te ondersteunen.

3 „Gefällt mir“

zienderogen

China’s ‚‚soft power‘‘ groeit zo zienderogen.

3 „Gefällt mir“

verleren
We mogen het lachen niet verleren.

1 „Gefällt mir“

Zakkenrollers weer een nieuw woord geleerd!

4 „Gefällt mir“

Eindelijk. Er zijn ook goed nieuws tijdens een dag! :slight_smile:

Bedankt Manfred. Dit was een nieuwe ook voor mij.

Dat klopt Estarling. Zakkenrollers ook nog noioit gehoord. Hat so gar nichts mit Taschendieb gemein!

BN’er - bekende Nederlander

1 „Gefällt mir“

1e adventszondag

4 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag: trillingen

3 „Gefällt mir“

50 jaar geleden, toen ik vrijwel wekelijks vanuit Duitsland naar Den Haag met de trein reed, trilde die trein ook al en die bleef desondanks rijden, deed geen mens wat aan.
De melk die ik voor onderweg meenam uit de militaire kantine, was al bijna slagroom bij de aankomst in Den Haag. :stuck_out_tongue:

4 „Gefällt mir“

CBS: Het Centraal Bureau voor de Statistiek