đŸ‡łđŸ‡± Wat schiet jou te binnen bij.... ?

de olifanten :elephant: :elephant: :elephant:

1 „GefĂ€llt mir“

Hannibal uit Carthago

2 „GefĂ€llt mir“

De Middellandse Zee

Taaltip voor Andrea
1 „GefĂ€llt mir“

de rots van Gibraltar :monkey: :monkey: :monkey:

3 „GefĂ€llt mir“

apekooien

Siehe:

3 „GefĂ€llt mir“

In Köln sagt man zu jemanden der in der Gymnastik sehr geschickt ist “DĂ€ kann klimme wie en Aap”.
Ansonsten wird das Wort Affe oft mit Unsinn in Verbindung gebracht, “de Aap met einem maache” oder eher spöttisch verwendet “DĂ€ hĂ€t e Jeseesch wie en Aap”


spierpijn hebben

3 „GefĂ€llt mir“

massage

3 „GefĂ€llt mir“

de ontspanning

2 „GefĂ€llt mir“

De bed en breakfast (de B&B)

2 „GefĂ€llt mir“

Ierland :ireland: :shamrock:

3 „GefĂ€llt mir“

de muziek :violin::musical_note:

4 „GefĂ€llt mir“

de pianoles

3 „GefĂ€llt mir“

De vlucht 
 :scream:

2 „GefĂ€llt mir“

het trekcommando :question:

Een vraag:

Bestaat het woord eigenlijk in het Nederlands? Of hoe zou men het woord vertalen? Ik weet ook niet waarom het woord in het Duits “Treckbefehl” wordt genoemd, omdat het eigenlijk meer een toestemming was om te vertrekken. Want zonder deze toestemming was het niet toegestaan om te vertrekken.

1 „GefĂ€llt mir“
fĂŒr Andrea

Nein, solch ein Wort kennen wir nicht. Wir sagen eher: Du darfst gehen. Oder: Das war’s.

Treckbefehl, Andrea? Woher kennst Du das Wort und was soll es bedeuten, ich habs noch nie gehört und Google kennt es auch nicht
 Und dabei kommen wir doch sogar aus derselben Gegend


2 „GefĂ€llt mir“
Antwoord:

Het was gewoon een vraag. :blush: Er is dus geen uitdrukking in het Nederlands en je zou het woord herschrijven. Overigens kent Google het woord.

Sprachtipp fĂŒr Andrea

Ich kenne im Deutschen den Marschbefehl (Soldaten-Terminologie).

Meinst du den Begriff, Andrea? Im NiederlÀndischen wÀre das

het marsbevel.

2 „GefĂ€llt mir“

Ich finde es in Google aber nur in Zusammenhang mit Kriegsgeschehen im 2. Weltkrieg. Also sicher kein Wort dass man kennen muss. Und da hat Alex wohl recht. Marschbefehl kenne ich auch.

2 „GefĂ€llt mir“