Waar ben ik?

Husum misschien?

1 „Gefällt mir“

Ja, ich bin mir sehr sicher dass die Blickrichtung Süd-West ist … :grin:

1 „Gefällt mir“

Nee, Husum ook niet en inderdaad is de kijkrichting zuidwest !

2 „Gefällt mir“

Westerland op Sylt, misschien…?

Heel warm Helga !

1 „Gefällt mir“

St. Peter Ording?
Maar de blikrichting kan niet kloppen, bij Westerland trouwens ook niet.
Als de blikrichting op de foto naar zuid-westen is dan zou het strand op het noorden van het plaatsje moeten liggen.
En dat is in St. Peter Ording en Westerland niet het geval.
Of loopt mijn ingebouwde kompas nu verkeert???:rofl:

3 „Gefällt mir“

Jouw ingebouwde kompas schijnt inderdaad verkeerd te gaan, ik heb extra nogmaals nagevraagd bij degene die de foto gemaakt heeft en als je op het strand staat met je fototoestel in richting zuidwest, zie je dat lelijke flatgebouw van tienhoog.
Maar waar ???

Wacht even:
Helga heeft geschreven: “Westerland auf Sylt”
Jou antwoord was: Heel warm Helga!

Ik vermoed dat de foto op Sylt is genomen, maar het is niet Westerland.

1 „Gefällt mir“

Nee Andrea, warm is niet heet. :sunglasses:

2 „Gefällt mir“

Wanneer jij van boven van het „lelijke flatgebouw“ naar noordoost kijkt kan je misschien alle 5 sec. een licht zien… :grin:

2 „Gefällt mir“

Inderdaad Gerd, klopt alles !!!

Mag ik de boel even samenvatten:
De foto is in Duitsland opgenomen.
Aan de Nordzee.
Als je op het strand staat en tegen het lelijke flatgebouw aankijkt kijk je naar zuidwesten.
Als je naar noordoosten kijkt dan zie je het licht van een vuurtoren.
Het is niet Westerland op Sylt, maar misschien vlakbij (warm)??? Dus is het te vermoeden dat het in Schleswig-Holstein is???
Het is niet St. Peter Ording.

We zoeken dus een strand met golfbrekers en een lelijk flatgebouw die in noordelijke of noordoostelijke richting ligt.

Ik heb geen idee meer. De meeste nordzeestranden aan de westkust van Schleswig-Holstein liggen in westelijke richting. En als ze in een andere richting liggen dan zijn dat kleine plaatsjes die niet zo lelijke flatgebouwen hebben.

4 „Gefällt mir“

Er zijn nog meer eilandjes aan de kust, Helga !

3 „Gefällt mir“

Vielleicht Föhr?

1 „Gefällt mir“

Zuidelijker Kit !!!:grin:

3 „Gefällt mir“

Zuidelijker? Op Nordmarsch Langeneß? Dat eiland is hier te klein voor. Dan zou het op Pellworm moeten zijn…

Nee, nee maar kijk maar eens op de kaart, de Duitsers hebben nog vele eilandjes waar dit lelijke flatgebouw op past !

4 „Gefällt mir“

Rungholt ? Ist Rungholt wieder auferstanden ?
Nu eens ernst: Is het misschien Wangerooge ?

Nadat er in het begin vrijwel alleen maar plaatsen op het vaste land werden genoemd, kwam Helga voor het eerst met een eiland en daarom schreef ik: Heel warm !
De Noordzee telt ca. 14 Duitse eilandjes met bebouwing volgens mijn aardrijkskundeboekje uit 1960.

2 „Gefällt mir“
Tip voor Dirk

Maar nu (even) serieus

2 „Gefällt mir“