Waar ben ik?

Ik woon in ZH, in onze buurt staan er ook een paar halve molens, maar deze ben ik volgens mij nog nooit tegengekomen.

1 „Gefällt mir“

Het is echt niet ver van jou vandaan Peter, maar je moet wel even zoeken. :wink:

4 „Gefällt mir“

Staat hij onder in het overzicht, ik zag hem er niet in herkennen, maar ook niet overal staat een plaatje bij.

Je mag ook zeggen in welke richting ik hoever moet fiesten​:joy::joy::joy:

3 „Gefällt mir“

Hahaaa… het is de “Klapsmühle” in Gekkendam :crazy_face:

Nee, ik denk dat wij wat hulp kunnen gebruiken. :pray:

2 „Gefällt mir“

Richting noorden Peter en volgens mijn navigatieysteem ca. 25 km, echter staat hij niet op die lijst.
…en Gerd… ja in de Klappsmühle daar komen we allemaal in als we lang genoeg op het internet zitten. :joy:

5 „Gefällt mir“

de Westbroekmolen in Zoeterwoude

3 „Gefällt mir“

Beste Andrea, je hebt helemaal gelijk en ik ben je dankbaar voor de 2 foto’s die je van Drimble.nl erop hebt gezet.
Deze molen heeft mijn moeder in de oorlog haar leven gered en ik was er enkele jaren geleden weer eens om deze foto te maken.
Je mag dus verder gaan met een nieuwe foto.

6 „Gefällt mir“

Wie gaat er nu verder? Ik vind dit een leuk spel !

2 „Gefällt mir“

Waar is deze foto genomen?

6 „Gefällt mir“

Ergens in Schleeswijk-Holstein of Meckelburg-Voor-Pommeren (vanwege blauw wit rood op de windroos)?

2 „Gefällt mir“

Gibt’s so weit Ööstlich noch Mühlen? :wink:
Ich dachte, dass das etwas einzigartig Niederländlisches sei.

3 „Gefällt mir“

Der war gut… :laughing:

3 „Gefällt mir“

Sind niederländische Flaggen auf der Mühle, Gerd… :wink:

2 „Gefällt mir“

Ja, aber nur wenn (in diesem Fall) östlich kleingeschrieben wird :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nun, Wind :wind_face: weht auch im Osten von Rot Weiß Blau, z.B. in Blau Weiß Rot

Es könnte ja eine Falle sein…

2 „Gefällt mir“

Nee, niet in Schleeswijk-Holstein en ook niet in Meckelburg-Voor-Pommeren. :wink:

1 „Gefällt mir“

Goeiemorgen, ik dacht in Willemstad!?

1 „Gefällt mir“

Goedemorgen, beste Hans, nee niet in Willemstad. :slight_smile:

Ich glaube, dass Google dein Rätsel gelöst hat. Als Suchbegriff habe ich “Mühle mit Unterbau” eingegeben. Das erste Ergebnis ist:

Mühle Bunde

von der anderen Seite sieht es so aus:
image

Die Bunder Mühle an der Weenerstraße ist eine der schönsten und größten Holländer-Galerie-Mühlen Ostfrieslands. 1869 wurde die Mühle zweigeschossig erbaut und 1911 zu einem vierstöckigen Galerieholländer (Achtkant mit gemauertem Unterbau) erweitert. Die Bunder Mühle wurde vom VVV Bunde nach abgeschlossener Restaurierung 1998 wieder in Betrieb genommen. Genießen Sie bei einer Besichtigung den schönen Ausblick über Bunde und erwerben Sie ein Mühlen-Diplom.

1 „Gefällt mir“

Goed idee, Peter, helaas fout. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 „Gefällt mir“

:scream: :face_with_hand_over_mouth:

1 „Gefällt mir“