Waar ben ik?

Harstikke bedankt, @Peter1 . :smiley:

1 „Gefällt mir“

Oh sorry Gerd, ik had het niet in de gaten vanwege verjaardagsperikels en de Pinksterdagen.
Het was maar een gok na jouw hint, en ja die kat die maakte het verschil. Eveneens mijn excuus aan alle meespelers van dit interessante spelletje. De nieuwe komt er aan.

3 „Gefällt mir“

3 „Gefällt mir“

Ik zeg voorlopig in de Vrijstaat Beieren. Ergens in Franken, denk ik… :thinking:

1 „Gefällt mir“

Bijvoorbeeld Dinkelsbühl?

Franken is goed, maar wil wel precies weten hoe het plaatsje heet beste mensen.

1 „Gefällt mir“

Ik heb foto’s von burchten in Franken op het internet bekeken en weet nu welke naam de burcht heeft.

Nee, Dinkelsbühl is het niet Andrea.

1 „Gefällt mir“

Nou Verena, zeg het dan maar ! :sunglasses:

1 „Gefällt mir“

Ok, volgens mij moet het de ‘Burg Egloffstein’ in de ‘Landkreis Forchheim’ zijn.

3 „Gefällt mir“

Jawohl Verena, hast du gut gegoogelt, du darfst weitermachen.
Vorige Woche kamen wir dort auf dem Weg nach Hause vorbei, sehr schön dort.

1 „Gefällt mir“

Hoi @VerenaE ,

Jij bent aan de beurt. :wink:

1 „Gefällt mir“

Dit keer, na al de mooie foto’s, voor de afwisseling eens een vreselijk lelijke foto.:stuck_out_tongue_closed_eyes: Waar was ik deze keer?

5 „Gefällt mir“

In D, irgendwo in den östlichen Bundesländern?

1 „Gefällt mir“

Nee, in de nieuwe bondslanden was ik niet.

Is er iets bijzonders in deze foto? Is er misschien een speciaal gebouw afgebroken?

1 „Gefällt mir“

Waren die Trümmer einmal die Flachdachwüste vom City-Center in Eschweiler? Ist das Bild aktuell?

2 „Gefällt mir“

Ja, precies. Dat was het City-Center in Eschweiler. Nu een heel groot puinwoestijn (Trümmerwüste). Het hele center wordt afgebroken, Hertie, de parkeergarage en alle kleine winkels. Het ziet er vreselijk uit. Een heel blok liegt in puinen. De foto is bijna actueel. Twee, drie weken geleden. Maar tot nu toe worden nog de laatste gebouwen afgebroken. Daarom verandert zich de situatie dagelijks. Het herinnert bijna aan een oorlog.
Hoe heb je de oplossing gevonden, @Gerd? En ja, nu mag jij weer een foto plaatsen.

2 „Gefällt mir“

Dieses “hübsche” Einkaufszentrum kenne ich noch aus meiner Lehrzeit. Damals musste da nach Ladenschluss eine neue Starkstromzuleitung gelegt werden und unsere Firma (aus Köln !) bekam den Auftrag dafür. In der Nähe von der Peter-Paul-Kirche war eine Bäckerei, wo der Lehrling (ich) das Frühstück holen durfte, als wir mit der Arbeit fertig waren. An die hübsche Verkäuferin :heart_eyes: beim Bäcker kann ich mich zwar besser erinnern als an die Kirche, aber das Gebäude steht immer noch an gleicher Stelle, was man von der Verkäuferin wohl nicht sagen kann…
Ich zählte Raum Aachen - Kirchturm (neben der Bäckerei) - Einkaufszentrum zusammen und googelte zur Bestätigung, ob meine Erinnerungen stimmten.

PS Und ein Knöllchen wegen Falschparken habe ich da auch noch bekommen :rage:

4 „Gefällt mir“

Misschien was je bij de bakkerij ‘Kleifges’ dichtbij de kerk? Die bestaat nog altijd! En een paar bekeuringen heb ik daar ook al gekregen.

2 „Gefällt mir“