Waar ben ik?

Ik? Dat heb ik toch nog niet opgelost.

Kan dan iemand anders een leuke foto voor me posten?

Daar was ik 5 dagen geleden

1 „Gefällt mir“

In het Van Gogh museum in Amsterdam

Precies :+1:

Een beetje buiten topic maar…
Wat vind je over Van Goghs werk Wolfgang en wat is je lievelings schilderij van hem?

Dat zal ik graag doen, Emilian. Volgens mij is Vincent van Gogh een van de beste schilder die ooit heeft gewerkt. Echt meesterwerken zijn de zonnebloemen. Bijzonder de tweede serie, die hij in Arles had geschilderd. Die zonnebloemen, die in het museum in Amsterdam hangen had hij met drie verschillende kleuren geel geschilderd en bedoelt een ongelofelijk diepte en plasticiteit, echt een meesterwerk. Persoonlijk houd ik van alles dat hij in Arles had geschilderd.
Het museum in Amsterdam is echt mooi. Niet zo mooi was, dat we in de parkeergarage van 11 tot 5 uur 55,50 € moesten betalen…

1 „Gefällt mir“

Deze zomer wilde ik ook het Van Gogh museum bezoeken, maar je moet alvorens een online booking doen. Omdat ik in de nabijheid van een andere musea was had ik het Stedelijk Museum Amsterdam gekozen om iets bijzonders tijdens die dag te bekijken. Het was ook interessant. Veel onderwerpen -en exposanten.
Ik heb opgemerkt dat Van Gogh de dingen met een aura als een magnetisch veld houdt te tonen.
Je moet denken aan de ijzervijlse onder een magnetisch veld.

Precies. Dat zie je vooral in zijn portretten en zelfportretten.

1 „Gefällt mir“

waar was ik ?

Vanwege de bergen :mountain_snow: vermoed ik dat het in Duitsland is.

logo Freyja

Vanwege de massatoerisme denk ik dat het de Zugspitze is.

Nee Nicole, er zijn nog meerdere!

Ik heb naar de hoogste punten in Duitsland gezocht maar geen gelijk kruis gevonden. Is het in de Allgäu?

Nee, het is wel in Bayern !

In de Zwarte Wout?

Oké, ik dacht dat wel gedeeltelijk in Bayern ligt. Maar nu weet ik het beter.
Nieuwe poging: was je in de Berchtesgadener Land?

1 „Gefällt mir“

ja, maar waar precies ?

Op de Jenner?

Nee, ook nog niet !