Maar niet IN het Rhein-Mai gebied?
Ja, het ligt IN het Rhein-Main-Gebiet!
Is het zuidelijk van de rivier Main?
Nee, ten noorden van de Main!
Nou, ik heb moeten constateren dat het Rhein-Main gebied heel wat groter is dan ik dacht. Dat wordt zoeken …
Is het aan de zuidkant van het Taunusgebergte?
Ik heb dat ook eruit gevonden. Ik dacht dat het aan de rand van het Rhein-Main-Gebied lag (hint!). Deze stad werd in de jaren 1959 tot begin 1960 vaker in nieuwsberichten genoemd. En het ligt niet aan de zuidkant van het Taunusgebergte maar wel aan de rand van het Taunusgebergte.
Wiesbaden?
Het is niet Wiesbaden. Deze stad is niet zo groot maar bij touristen en andere gasten ook bekend.
Heb ik het helemaal mis met Bad Homburg?
Niet helemaal fout, Freyja! Je moet een beetje verder weg van Frankfurt.
Ik heb nou naar de distanties gekeken van Offenbach, Mainz, Darmstadt, Rüsselsheim … werkt alles niet.
Misschien heeft Helga het briljante idee?
Nu heb ik het, het moet Bad Nauheim zijn.
De befaamde Elvis Presley heeft er een tijdje gewoond toen hij zijn militaire dienst in het nabije Friedberg vervulde.
Het is Bad Nauheim. Hier waren vele beroemde „Kurgäste“ en ook Elvis Presley met zijn Bodyguards, Hier ontmoette hij Priscilla.op zeer jeugdige leeftijd. Welke ouders sturen een dochter naar een beroemde popster? Een bijsmaak heeft dat wel maar dat is niet het onderwerp van dit forum. ![]()
Ik was in „Reha“ in Bad Nauheim.
Dan zal ik maar verder gaan met zomerse herinneringen uit het verleden (dit jaar ben ik i.v.m. het slechte weer nog niet zo vaak rondgekomen
).
Waar was ik:
Is dit aan de Oostzee?
Ja, dat klopt.
In Rerik?
Nee, niet in Rerik.
Vielleicht Schilksee ?