Is het in Arnhem?
Nee, dat zijn geen posters aan bomen en je vind het schilderij ook niet in Arnhem.
Je bedoelt zeker het gebouw wat er spiegelt: Ik denk dat het twee gebouwen zijn Een museum, (een voormalig klooster) en ook nog een kerk.
Dat is geloof ik het Nationaal Oorlogs- en Verzetmuseum te Overloon
Nee, dat klopt helaas niet.
Staat er in je foto een opmerkelijk ding
dat duidelijk zegt waar deze foto bij behoort?
Als ik de kleur zou terugbrengen in de foto zou het makkelijker worden.
Het enige museum in het klooster dat ik ken is in Ter Apel. Maar ik herinner me niet aan die schilderijen.
Nee, dat is de verkeerde plek. Helaas!
Delft.
Klopt, vind je ook nog de precieze plek?
Ik had boven een hint gegeven.
Nee, niet echt. Ik ben daar lang geleden op een bezoek geweest. Ik herinner me nog de Kathedraal, een vrij klein park met enkele kunststukken en de centrale plaza met zijn terrassen. Maar over dit afbeelding kan ik er niets zeggen.
Ik dacht, dat dit een hint kan zijn:
Met de hulp van Wikipedia zeg ik het is de museum Prinsenhoft in Delft.
Dat klopt. En hoe heet de plek voor de museum precies, waar de tank is te vinden?
Sint Agathaplein?
Jaaa, dat is de oplossing! Heel goed
De tank behoort tot een lantaarnpaal, die als culturele uitwisseling met de Chinese partnerstad Jingdezehn is ontstaan. Een Chinese en Duitse kunstenaar hebben samengewerkt. De lantaarnpalen, er zijn er drie van, zijn van Chinese porselein in China gemaakt. Erop zijn Chinese en Nederlandse motieven te zien.
Een heel mooi raadsel dit keer Verena, ben al eeuwig niet meer in Delft geweest, en kende het Prinsenhof (zonder t) wel, maar deze lantarenpaal niet.
Ben nu benieuwd waar Nicole mee komt !