Waar ben ik?

Königsee, wo die Elektroboote ablegen zum St. Bartholomä ?

Precies Hans. Je bent aan de beurt :slight_smile:

Hoihoi!

Ik stel voor dat als @Haagsehans vandaag of morgen geen nieuwe vraag post, iemand anders het spelletje een zetje geeft?

Groetjes :blush:

1 „Gefällt mir“

Waar ben ik? :wink:

3 „Gefällt mir“

Volgens de regels van het spel mogen de fotos alleen van plaatsen uit Nederland, België en Duitsland zijn. Zie ook Aug. '17. Deze foto is uit Zwitserland. Sorry, Heliane!

1 „Gefällt mir“

Dankjewel voor de informatie, Dirk. Dat wist ik niet :neutral_face:, sorry.
Ik zal het de volgende keer proberen.

1 „Gefällt mir“

Hoi. Ik zie geen probleem als je verder met een andere foto uit Duitsland of Nederland wilt door gaan.

Klopt, we hebben deze richtlijn toen inderdaad opgesteld. Maar ik vind eigenlijk dat het geen probleem zou zijn als we ook foto’s uit de Duitstalige deel van Zwitserland en ook uit Oostenrijk toelaten :thinking:
Als we België toestaan omdat er daar ook Nederlands wordt gesproken, zou dat toch eigenlijk ook voor die Duitstalige “Alpenländer” mogelijk zijn :man_shrugging:t2: Wat denken jullie ervan?

5 „Gefällt mir“

Ich bin damit einverstanden. :grin:

Ach Oliver, ik vind het dan toch heel erg ingewikkeld. Wie weet dan precies wat het Duitstalige gedeelte van Switzerland of Oostenrijk :grin: is? Ik niet, maar ik kom ook uit het noorden en dat houdt ook in dat ik meer voor strakke lijnen (regels) sta.

2 „Gefällt mir“

Nou ja, in Oostenrijk :austria: praten ze overal Duits terwijl ze in België :romania: ook niet overal Nederlands praten…
Maar doe maar zoals jullie willen :sunglasses: (Het was alleen maar een voorstel omdat hier ook iemand uit Zwitserland :switzerland: meedoet en omdat de Duitse taal niet alleen in het Duitse staatsgebied gesproken wordt.)

1 „Gefällt mir“

Das ist sehr umsichtig von dir Oliver. :blush:
Ich würde die Regel so lassen. Es ist ein deutsch niederländisches Forum und für mich richtig dieses Spiel auf Deutschland und die Niederlande zu begrenzen. Und dieser jemand aus der Schweiz hat ja noch genügend andere Möglichkeiten hier im Forum aktiv mitzumachen :wink:

2 „Gefällt mir“

Strakke regels leiden tot minder deelnemers.

1 „Gefällt mir“

Waar wordt overal Nederlands gesproken? Of een op de Nederlandse taal baserend dialect? Suriname, Antillen, Zuidafrika schieten mij daar te binnen. Zullen wij deze landen er ook bij nemen?
Overigens: in Indonesië werd vroeger ook Nederlands gesproken…(van de daar wonende Nederlanders).
Mijn voorstel: als je het bij de drie oorspronkelijke landen houd is het overzichtelijk en de kansen aan het spel deel te nemen zijn beter verdeeld. En Heliane mag natuurlijk ook meedoen.De nationaliteit van de medespelers is niet van belang :partying_face:

Dit is mijn eigen mening.

4 „Gefällt mir“

@heliane

Das Bild ist zu schön um nicht zu lösen… und ich liebe die Schweiz (und das Schwiizertüütsch)

Das Wappen auf dem Turm ist vom Kanton Uri.
Das Geschäft Türmli in Uri befindet sich in:

ALTDORF

Dit is een spel en geen kampioenschap. Zo zou het misschien mogelijk zijn om regels te hebben, die soms een beetje overtredingen toelaten… Als iemand een mooie foto van een Duits of Nederlandstalige plaats heeft, die niet in Nederland, België of Duitsland ligt, kan het een goede oefening zijn, om de horizon te vergroten. En als die oplossing niet op tijd binnen komt, zouden tips of de oplossing gegeven kunnen worden… Ik hou ook meer van de zee dan van bergen, maar met hulp van het internet zou ik misschien ook dingen kunnen benoemen, die ik nog nooit heb gezien …
Zo denk ik, dat wij normaal gesproken plaatsen in Nederland, België en Duitsland zoeken, maar zoms ook verder… Als iemand vakantie of zakenreis op een mooie of bekende plaats doet, zou het van mij ook kunnen…
Wat denken jullie hiervan?
Wij willen Nederlands of Duits praten /schrijven - dat kan toch ook over fotos, die „een andere taal praten“…

4 „Gefällt mir“

Die Idee ist, dass wir neben der Sprache auch kulturelles Wissen austauschen. In der deutschen Sprachwissenschaft wird oft von den D-A-CH-Ländern gesprochen. A und CH sind populäre Urlaubsländer, daher sehe ich diese Erweiterung als etwas Positives. Andererseits ist D so groß, dass es da bestimmt noch viel Interessantes zu entdecken gibt.

1 „Gefällt mir“

Precies :blush: Altdorf

Dan zou @Peter1 nou aan de beurt zijn - of niet?

1 „Gefällt mir“

Waar ben ik?