Waar ben ik?

Neppe, wat een ouderwets woord is dat Anja :wink:

Natuurlijk is het Gouda, dus je mag verder.

2 „Gefällt mir“

Daar was ik me eerlijk waar niet bewust van :joy: Het voelt voor mij niet ouderwets, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gevoel liggen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 „Gefällt mir“

Hierbij weer een nieuw raadsel. Succes!

Waar was ik?

6 „Gefällt mir“

Mittenwald ?

Is het in Zuid-Duitsland?

Ja @Haagsehans het is inderdaad in Mittenwald (in Bayern). Jij bent weer aan de beurt.
Hierbij nog twee bonusfoto’s van deze zelfde kerk.

5 „Gefällt mir“

Waar was ik vorig jaar?

3 „Gefällt mir“

Het lijkt een beetje op de ‚Karlsbrunnen‘ in Aken. :grin:

Misschien is het dezelfde kunstenaar, maar niet in Aken !

Maar wel in Duitsland toch?

Inderdaad in Duitsland

Dat is lang geleden dat hierop gereageerd is.
Ik weet helaas niet waar het is. Misschien in NRW?

2 „Gefällt mir“

Klopt jonge dame !

Is het subject van dat staandbeeld een koning of een wetenschapper?

1 „Gefällt mir“

Lieve Hans,

Een heeeel kleine hint zou hier behulpzaam kunnen zijn. :laughing:
In NRW zijn er waarschijnlijk duizende fonteinen met een standbeeld erop en blijkbaar is er nog niemand uit ons forum deze fontein tegengekomen.
Bij voorbaat dank van ene Helga die graag met dit spelletje door zou willen gaan maar helaas niet weet hoe… :blush:

1 „Gefällt mir“

De plaatsnaam begint met een N en houdt op met een E en ligt ergens in de buurt van het ziekenhuis wat ik in juni had. Genoeg ?

3 „Gefällt mir“

Ja, dat was meer dan genoeg en bijna al te veel. :smile: Want nu was het heel eenvoudig.
Het is de „Stadtbrunnen“ in Neuenrade in het Sauerland en de fontein toont Graf Engelbert III von der Mark die Neuenrade in 1355 de stadsrechten heeft verleend.
Daar was ik waarschijnlijk nooit op gekomen want ik heb nog nooit iets van Neuenrade gehoord.

4 „Gefällt mir“

Daar woont mijn professorin en toen ik haar bezocht vorig jaar dacht ik, die raden dat nooit van zijn leven.
Ik kende deze plaats ook niet. :wink: Helga je mag verder, ga je gang.

3 „Gefällt mir“

Ik denk dat deze niet al te moeilijk is.

4 „Gefällt mir“